Huragan:

powieść historyczna z epoki napoleońskiej

Autor:
Wacław Gąsiorowski (1869-1939)
Posłowie:
Barbara Grochulska
Opracowanie:
Józef Lech Kowalczyk
Wydawcy:
Hachette Polska (2010)
Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza (1969-1985)
Wydane w seriach:
Kolekcja Hachette
Najsłynniejsze Powieści Historyczne
ISBN:
83-205-3496-8, 978-83-7575-388-2
Autotagi:
druk
powieści
Więcej informacji...
5.0

Akcja książki toczy się w czasach Napoleona, jeszcze przed utworzeniem Księstwa Warszawskiego. Główny bohater, Florian Gotartowski, zakochany w pannie zosi Dziewanowskiej walczy w różnych armiach to polskich, to francuskich. Walka przeplata się z historią prawdziwej miłości, zabawnie komentowanej przez przyjaciół Floriana Żubrów (despotyczna Joanna i jej mąż Maciej stwierdzili, że jak Florek. Wydanie Ludowej Spółdzielni Wydawniczej ukazało się w trzech tomach. [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • ciąg dalszy historii z tomu I, polecam gorąco
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:[i 3] Huragan Tom 2 [i 3] Huragan T.2-3 powieść historyczna z epoki napoleońskiej
Autor:Wacław Gąsiorowski (1869-1939)
Posłowie:Barbara Grochulska
Opracowanie:Józef Lech Kowalczyk
Redakcja:Józef Lech Kowalczyk
Ilustracje:Stanisław Rozwadowski (1923-1996)
oraz:Waldemar Łysiak
Wydawcy:Hachette Polska (2010) Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza (1969-1985)
Serie wydawnicze:Kolekcja Hachette Najsłynniejsze Powieści Historyczne
ISBN:83-205-3496-8 978-83-7575-388-2
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo