Mattis i jego przygody w pierwszej, drugiej i trzeciej klasie

Tytuł oryginalny:
Metteborgs samlade öden och äventyr i ettan, tvåan och trean
Autorzy:
Rose Lagercrantz
Samuel Lagercrantz
Ilustracje:
Eva Eriksson
Tłumacz:
Marta Dybula Östholm
Wydawca:
Wydawnictwo Zakamarki (2016-2020)
ISBN:
978-83-7776-142-7
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza

Mattis, Poducha i Beni Bandzior chodzą do tej samej klasy co Dunia, znana z kilku innych książek Rose Lagercrantz. W tym tomie poznajemy bliżej Mattisa. W pierwszej klasie jego życie jest całkiem w porządku, z wyjątkiem tych momentów, kiedy przydarza się jakaś katastrofa, na przykład gdy Beni Bandzior zrzuca mu na głowę bryłę lodu. W drugiej klasie Mattisowi powodzi się jeszcze lepiej, bo zaprzyjaźnia się z Poduchą. A trzecia klasa jest naprawdę super! Wszyscy trzej lubią Dunię i koniecznie chcą wiedzieć, co napisała o nich w swoim sekretnym zeszycie. Książki o Mattisie i Duni to historie o uczuciach i przeżyciach bliskich dziecku opowiedziane z jego perspektywy. Przeznaczone są dla początkujących czytelników nie tylko ze względu na treść, ale i formę. Czytanie ułatwiają: prosty język, duża czcionka, przejrzysty układ strony i świetne rysunki Evy Eriksson. Pierwowzorem Mattisa był syn Rose Lagercrantz - Samuel.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo