Biała noc miłości:

opowieść teatralna

Inne tytuły:
Opowiadania
Autor:
Gustaw Herling-Grudziński (1919-2000)
Wydawcy:
Czytelnik (1999-2004)
Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych (2001)
Wydane w seriach:
Pisma zebrane. Seria 2
Pisma zebrane
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
3.0

Urszula nie myliła się: na jego twarzy pojawił się uśmiech. Krzyknął wątłym, lecz radosnym głosem: "Biała noc w Wenecji!" Jednym susem skoczyła do wezgłowia, wspięła się na palce, zarzuciła mu ręce na szyję. On także otoczył jej szyję rękami. Całowali się jak młodzi, jak niegdyś w Grodnie, wciąż nie syci, ich głosy plątały się we wspólnym okrzyku: "Biała noc w Wenecji!" Ona pierwsza poprawiła ten okrzyk: "Biała noc miłości!".
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Opowiadania opowieść teatralna
Autor:Gustaw Herling-Grudziński (1919-2000)
Redakcja:Zdzisław Kudelski
Lektor:Ksawery Jasieński
Przedmowa:Zdzisław Kudelski
Wydawcy:Czytelnik (1999-2004) Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych (2001)
Serie wydawnicze:Pisma zebrane. Seria 2 Pisma zebrane
ISBN:83-07-02735-7 83-07-02769-1 83-07-02805-1 83-07-02891-4 9-788307-029689
Autotagi:audiobooki beletrystyka druk epika historia kasety magnetofonowe książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura piękna nagrania opowiadania powieści proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 18 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo