Baba Jaga w Ameryce

Autor:
Zbigniew Dmitroca
Ilustracje:
Joanna Furgalińska
Wyd. w latach:
2014 - 2021
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
3.0

Przygody energicznej starszej pani z dawką absurdalnego humoru stanowią doskonałą propozycję dla dzieci, które kontynuują naukę samodzielnego czytania. Lektura "Baby Jagi w Ameryce" zapewnia czytelnikom kosmos doznań: rodzinną tajemnicę, zagadkę do rozwikłania, szalone przygody, nieoczekiwane zwroty akcji, dzikie zwierzęta, tornado, nowojorską policję, a nawet duchy! Nie zdradzimy zbyt wiele mówiąc, że przy tym wszystkim można liczyć na szczęśliwe zakończenie. Dawka adrenaliny i dużo powodów do śmiechu sprawiają, że młodzi czytelnicy pochłaniają książkę jednym tchem! I o to chodzi! "Czytam sobie" to bestsellerowa seria skierowana do dzieci w wieku 5-7 lat. Trzypoziomowy program literacki wspiera samodzielną naukę czytania u najmłodszych. Autorami tekstów są wybitny polscy pisarze i poeci, a całości dopełniają ilustracje na najwyższym poziomie. Książki z drugiego poziomu serii oswajają dzieci z dłuższymi zdaniami, a także wprowadzają elementy dialogu. Bardzo duża czcionka ułatwia czytanie, a zamieszczone obok tekstu ramki pozwalają ćwiczyć sylabizowanie. Teksty składają się z 800-900 wyrazów. Zawierają 23 podstawowe głoski oraz "h" i występują w nich zdania złożone. Seria "Czytam sobie" została przygotowana zgodnie z zaleceniami metodyków."Czytam sobie" to seria stworzona z myślą o najmłodszych czytelnikach. Wspomaga naukę samodzielnego czytania na trzech poziomach zaawansowania. Najlepiej sprawdzi się u dzieci w wieku 5-7 lat. Poziomy różnią się liczbą wyrazów, długością i trudnością zdań:- POZIOM 1: SKŁADAM SŁOWA (150-200 słów w tekście; krótkie, proste zdania; wykorzystuje 23 podstawowe głoski; uczy głoskowania)- POZIOM 2: SKŁADAM ZDANIA (800-900 słów w tekście; dłuższe zdania, także złożone; wprowadza elementy dialogu; wykorzystuje 23 podstawowe głoski oraz "h"; uczy sylabizowania)- POZIOM 3: POŁYKAM STRONY (2500-2800 wyrazów w tekście; dłuższe i wielokrotnie złożone zdania; wykorzystuje wszystkie głoski; zawiera słownik trudnych wyrazów)W tworzenie serii "Czytam sobie" zaangażowano najlepszych polskich autorów i ilustratorów. Efektem pracy jest niegasnąca popularność wśród dzieci i zaufanie wśród rodziców. Przez 5 lat powstało ponad 50 tytułów, z których łącznie sprzedano ponad milion egzemplarzy! "Czytam sobie" to także akcja społeczna, której hasło brzmi: Czytam sobie! Mogę być kim chcę! To zachęta dla najmłodszych do odkrywania świata i swojej życiowej drogi przez czytanie. W akcję włączyli się m.in. Olga Bołądź, Mateusz Kusznierewicz, Wojciech Malajkat, Karolina Malinowska, Borys Szyc, Julia Chmielnik, Małgorzata Berwid, Marcin Michalak i Justyna Sobolewska.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Zbigniew Dmitroca
Ilustracje:Joanna Furgalińska
oraz:Joanna Furgalińska
Wydawcy:Harper Kids (2021) Harperkids - HarperCollins Polska (2021) IBUK Libra (2019) Legimi (2019) Saga (2019) Saga Egmont (2019) Wydawnictwo Egmont Polska (2014-2017) HarperCollins Polska
Serie wydawnicze:Edukacyjny Egmont Czytam Sobie. Poziom 2, Składam Zdania Czytam Sobie nauka. Poziom 2, Składam Zdania Czytam Sobie Fakty
ISBN:9788726128659 978-83-237-7121-0 978-83-276-7075-5 978-83-281-2581-0 978-83-281-2581-0
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika ikonografia książki literatura literatura piękna opowiadania proza rodzina zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 13 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo