A jak Asgard:

abecadło mitologii nordyckiej

Autor:
Natalia Hluzow
Ilustracje:
Natasza Remesz
Wydawca:
Merlin Group SA (2017)
Wydane w seriach:
ABC Mitów Świata
ABC Mitów Świata (seria wydawnicza)
ISBN:
978-83-65845-01-6, 978-83-65845-02-3
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
poezja
publikacje popularnonaukowe
wiersze
5.0

Kto zasiada na tronie Asgardu? Kim byli Baldur i Frigg? W co wierzyli Wikingowie? I dlaczego czwartek to dzień Thora? Odpowiedzi kryją się pod okładką tej książeczki, która zabierze Wasze dzieci w podróż do korzeni skandynawskiej kultury. Spotkają tam bóstwa i stwory z pradawnych nordyckich wierzeń i przekonają się, że nawet Loki był kiedyś mały! A jak Asgard to pierwsza odsłona cyklu „Abecadło Mitów Świata” – zbioru najsłynniejszych mitologii, opracowanego z myślą o najmłodszych odbiorcach. Przepiękne, klimatyczne rysunki bogów, stworów i mitycznych krain, opisane prostym i zrozumiałym dla dzieci językiem, przeniosą je do fantastycznych światów i ukształtują ich podstawową wiedzę o wielobarwnej kulturze.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo