O małym krecie, który chciał wiedzieć, kto mu narobił na głowę

Tytuł oryginalny:
Vom kleinen Maulwurf, der wissen wollte, wer ihm auf den Kopf gemacht hat
Autorzy:
Wolf Erlbruch (1948-2022)
Werner Holzwarth ...
Tłumacz:
Łukasz Żebrowski
Wydawca:
Wydawnictwo Hokus Pokus Marta Lipczyńska-Gil (2005-2015)
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
4.5 (2 głosy)

"Cudownie niekonwencjonalna książeczka z obrazkami, która nie trzyma się ani trochę niepisanych reguł rynku. Prostą, skromniutką historię ożywiają ilustracje. Erlbruchowy znak jakości: pobudzająca wyobraźnię kolorystyka, ograniczenie się do tego co istotne, żadnej sztuczności, tylko kanciasta, energiczna kreska, która przerysowuje, nie karykaturując. Erlbruch interesuje się tym, co odrzucone, co stabuizowane - rzekomo ciemnym obliczem społeczeństwa, nie denuncjuje jednak swoich bohaterów". ~ Erhardt Friedrich Heinold, "Bulletin Jugend & Literatur"
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Historyjka jest tak uroczo napisana, że nie sposób się choć nie uśmiechnąć pod nosem. Przy okazji czytania zabawnej opowiastki o krecie można zarówno poćwiczyć z dzieckiem artykulację wyrazów dźwi­ękon­aśla­dowc­zych (ratatata!), dobrze się bawić jak i przekazać odrobinę podstawowej wiedzy.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Wolf Erlbruch (1948-2022) Werner Holzwarth Łukasz Żebrowski Werner Holzwath
Tłumacz:Łukasz Żebrowski
Ilustracje:Wolf Erlbruch (1948-2022) Łukasz Żebrowski
Wydawca:Wydawnictwo Hokus Pokus Marta Lipczyńska-Gil (2005-2015)
ISBN:83-919621-8-0 978-83-604021-3-9 978-83-60402-43-6 978-83-60402-67-2 978-83-604021-67-2
Autotagi:beletrystyka druk epika ikonografia książki literatura literatura piękna opowiadania proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 17 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo