Pippi Pończoszanka

Tytuł oryginalny:
Pippi Langstrump
Autorzy:
Astrid Lindgren (1907-2002)
Irena Szuch-Wyszomirska (1912-1986) ...
Ilustracje:
Ingrid Vang-Nyman (1916-1959)
Redakcja:
Irena Szuch-Wyszomirska (1912-1986)
Wydawcy:
Nasza Księgarnia (1997-2016)
Jung-off-ska (2010)
Wydane w seriach:
Książka do Nieczytania
Autotagi:
druk
literatura
Więcej informacji...
5.0

Czy znasz Pippi Pończoszankę, najsilniejszą, najsympatyczniejszą, najweselszą i najbogatszą dziewczynkę na świecie, która mieszka samotnie w Willi Śmiesznotce razem ze swoim koniem i małpką i ma walizkę pełną złotych monet? Czy wiesz, że Pippi ma dwoje towarzyszy zabaw, Tommy'ego i Annikę? Czy szłyszałeś, że Pippi może podnieść swojego konia wysoko w górę na wyciągniętych rękach? A wiesz, jak to było, kiedy grała w berka z policjantami, i kiedy zjadła na podwieczorku cały tort od razu, i kiedy pokonała złodziei, którzy przyszli zabrać jej walizkę? Jeśli nie - możesz przeczytać o tym w tej właśnie książce. Są jeszcze dwie książki o Pippi, "Pippi wchodzi na pokład" i "Pippi na Południowym Pacyfiku". Przeczytaj je, a na pewno dołączysz do grona przyjaciół Pippi.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Na szczęście Astrid Lindgren nigdy nie zapomniała, jak to było wtedy, gdy było się dzieckiem. • 100% afirmacji życia, radości i szalonej zabawy. I humoru.To oferuje Pippi, czyli zwariowana i nieobliczalna dziewczynka, która pomysłami doprowadza do furii wyniosłych dorosłych, a dla dzieci staje się ikoną szczęśliwego dzieciństwa. • Podczas lektury nieśmiałe i wycofane dzieci mogą poczuć się bezpiecznie, bo jest w dziecięcym świecie literackim ktoś, kto może robić wszystko, a mimo to jest wspaniałym przyjacielem i dba o słabszych. • Pippi jest także wentylem bezpieczeństwa dla tych dzieci, którym nie za bardzo wychodzi bycie grzecznym, bo znowu im daje odczuć, że dobre dziecko wcale nie musi być idealne. Bo bycie dobrym dzieckiem, to nie tylko ekstra maniery, miłość do szkoły i spanie z głową na poduszce. Pippi to bardzo dobre dziecko, które ma złote serce i może nie wszystkie konflikty rozwiązuje elegancko, ale zawsze sprawiedliwie.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
fiolka
Opis
Autorzy:Astrid Lindgren (1907-2002) Irena Szuch-Wyszomirska (1912-1986) Ingrid Vang-Nyman (1916-1959) Zbigniew Piotrowski (1903-1963) Małgorzata Sobieszczańska Marta Sobieszczańska
Ilustracje:Ingrid Vang-Nyman (1916-1959)
Redakcja:Irena Szuch-Wyszomirska (1912-1986)
Tłumacz:Irena Szuch-Wyszomirska (1912-1986)
Reżyseria:Rafał Sabara
Kompozytor:Sambor Dudziński
Lektor:Edyta Jungowska
Wydawcy:Nasza Księgarnia (1997-2016) Jung-off-ska (2010)
Serie wydawnicze:Książka do Nieczytania
ISBN:83-10-10287-9 83-10-10982-2 83-10-11208-4 978-83-10-11607-9 978-83-10-12004-5 978-83-10-12919-2 978-83-10-13041-9 978-83-62264-00-1
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 12 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo