O tym, jak Jan Paweł II kilkadziesiąt razy okrążył kulę ziemską

Autor:
Joanna Krzyżanek
Ilustracje:
Marcin Ciseł
Wydawcy:
IBUK Libra (2014)
Diecezjalne Wydawnictwo i Drukarnia w Sandomierzu (2005-2014)
ISBN:
978-83-257-0714-9, 978-83-7300-679-9
978-83-7300-683-6
Autotagi:
druk
książki

Kontynuacja bestsellerowej powieści pt. Jan Paweł II czyli jak Karolek został Papieżem. Tym razem zapraszamy młodego czytelnika w podróż z Janem Pawłem II śladami Jego pielgrzymek. Podobnie jak pierwsza część, jest to pełna humoru i bogata w ilustracje książka, napisana prostym i zrozumiałym dla młodego odbiorcy językiem. Można w niej znaleźć informacje o pielgrzymkach Jana Pawła II, w jaki sposób się do nich przygotowywał i w jakim celu wyruszał z Watykanu, w nieraz bardzo odległe i niebezpieczne miejsca. Całość ujęta jest w piękną formę dialogów pomiędzy sympatyczną, małą Julką, a jej utalentowaną, mądrą ciocią. Dzięki tym historiom każde dziecko ma szansę jeszcze lepiej poznać i zrozumieć naukę jaką głosił Jan Paweł II przez wszystkie lata swojego pontyfikatu. Wspaniała lektura dla całej rodziny!!!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo