Światło i Mrok

Autor:
Ewa Rosolska
Ilustracje:
Szymon Zaremba
Wydawcy:
Wydawnictwo Edukacyjne (2017)
Legimi (2017)
Wydane w seriach:
Tajemnica starego witraża
ISBN:
978-83-63590-87-1, 978-83-63590-94-9
978-83-63590-95-6
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
4.0

Tajemnica starego witraża to cykl opowieści o niezwykłych przygodach grupy nastolatków, w której prym wiedzie dziewczyna o nadnaturalnych zdolnościach. Marta urodziła się w Polsce, ale całe życie mieszkała poza jej granicami. Pewnego razu przyjeżdża na wakacje na Warmię i tam pozostaje pod opieką wujka Jurka – starszego pana, ojca chrzestnego swojego taty. Wraz z wnukami gospodarza mieszka w domu pełnym antyków i dzieł sztuki, w domu, gdzie tchnienie tajemnicy zieje z każdego kąta.

Tajemnica Starego Witraża. Tom 4 - Światło i mrok

Do walki dobra ze złem włącza się służka Mroku, ochmistrzyni Józefina. Trafia jednak na równego sobie przeciwnika i… nie jest nim Marta. Bohaterowie odkrywają makabryczną zagadkę pustych kamieni nagrobnych. Poznają dramat nieumarłych niepokornych braci. Marta i jej przyjaciółka muszą wyruszyć w podróż do przeszłości. To bardzo niebezpieczna wyprawa, bo zło podąża ich śladem. Czy powrócą? Czy pokonają złe moce i wyrwą się z pułapki czasu?

Idąc tropem starych zapisków, młodzi poszukiwacze odkryją prawowitego następcę Mroku i poznają jego władzę. Książę ciemności uprowadza Martę. Czy dziewczyna zlęknie się mroku podziemnej krainy? Czy bez jej udziału uda się odprawić magiczny rytuał i przywrócić witrażom ich moc? Kogo spotka pośród nieumarłych?

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo