Słoń Trąbalski i inne wiersze

Autor:
Julian Tuwim (1894-1953) ...
Ilustracje:
Ignacy Witz (1919-1971) ...
Wyd. w latach:
1961 - 2017
Autotagi:
druk
książki
poezja
Więcej informacji...

Zbiór ten prezentuje najbardziej znane i lubiane wiersze Juliana Tuwima. Oprócz tytułowego „Słonia Trąbalskiego”, znajdziemy tu także „Lokomotywę”, „Abecadło”, „Zosię Samosię”, „Ptasie plotki”, „Rzepkę”, „Skakankę”, a także wiele innych. Historie opowiedziane przezabawnym językiem pomagają dzieciom rozwijać wyobraźnię, a nam – dorosłym – wrócić do krainy, którą pamiętamy jeszcze z dzieciństwa. Utwory Tuwima to nie tylko wiersze, które pozwalają odzyskać dobry humor, są to przede wszystkim bajki z morałem, które uczą dziecko jak należy postępować, a jednocześnie zapewniają świetną zabawę podczas lektury. Nasze pociechy, wraz z panem Hilarym czy bohaterami „Ptasiego radia” uczą się czytać, rozwijają swoje słownictwo, a ich język staje się bogatszy i piękniejszy. Książka opatrzona jest pięknymi, kolorowymi ilustracjami, które otwierają przed nami krainę dziecięcej fantazji i zabierają w świat najsłodszych marzeń. Sięgnijmy zatem po tę niezwykłą książkę i wspólnie z naszymi pociechami przeczytajmy wiersze, które się nie starzeją. Pozycja „Słoń Trąbalski i inne wiersze” jest antologią. Zawiera wybrane utwory: „Taniec”, „Lokomotywa”, „Dyzio Marzyciel”, „Abecadło”, „Bambo”, „Kotek”, „Dwa Michały”, „Cuda i dziwy”, „Słoń Trąbalski”, „Okulary”, „Zosia Samosia”, „Ptasie radio”, „Dwa wiatry”, „O panu Tralalińskim”, „Pstryk!”, „Ptasie plotki”, „Rok i bieda”, „Skakanka”, „Spóźniony słowik”, „Wszyscy dla wszystkich”, „Warzywa”, „Trudny rachunek”, „Idzie Grześ”, „W aeroplanie”, „Słowa i słufka”, „Stół”, „Kapuśniaczek”, „Rzepka”, „O Grzesiu kłamczuchu i jego cioci” oraz „Rzeczka”. /Nota wydawnicza/
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Zosia Samosia Kotek Bambo Lokomotywa Idzie Grześ Okulary Abecadło Dwa Michały Dyzio marzyciel Skakanka w nowym opracowaniu graficznym
Autorzy:Julian Tuwim (1894-1953) Joanna Sedlaczek Artur Nowicki
Ilustracje:Ignacy Witz (1919-1971) Aleksandra Kucharska-Cybuch Joanna Sedlaczek Dorota Szoblik Marcin Piwowarski Daria Brzezińska Artur Nowicki Joanna Zimowska-Kwak Monika Stolarczyk Stolarczyk Dariusz
oraz:Marcin Piwowarski Wiktor Zborowski
Wydawcy:Oficyna Wydawnicza G P (2007-2017) Wydawnictwo Siedmioróg (2008-2013) Wydawnictwo Sara (2001-2013) Wydawnictwo Wilga (2000-2009) Wydawnictwo Zielona Sowa (2001-2005) Hubert (2002) Nasza Księgarnia (1961-2000) Świat Książki (1996) Agoy.pl Piotr Cholewiński
Serie wydawnicze:Lektura Szkolna Seria Limitowana klasa 2 Poczytajmy Razem Lektura Szkolna - Nasza Księgarnia Seria Limitowana - Siedmioróg Lektura Szkolna - Wydawnictwo Sara
ISBN:83-10-08019-0 83-10-10088-4 83-10-10337-9 83-10-10537-1 83-10-10726-9 83-7129-917-6 83-7220-240-0 83-7297-208-7 83-7297-219-2 83-7311-241-3 83-7389-259-1 978-83-61280-71-2 978-83-61482-11-6 978-83-61482-80-2 978-83-7375-719-6 978-83-7568-035-5 978-83-7568-235-9 978-83-7568-920-4 978-83-7738-237-0 83-7272-164-8
Autotagi:beletrystyka druk książki liryka literatura literatura piękna poezja wiersze
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 50 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo