Bohaterowie naszych książek:

przewodnik po literaturze dla dzieci i młodzieży

Autor:
Barbara Tylicka (1925-2013)
Wydawca:
Wydawnictwo Literatura (1999-2006)
Autotagi:
druk
historia
książki
literatura stosowana
Więcej informacji...
5.0

114 ułożonych alfabetycznie haseł dotyczących bohaterów literackich, znanych dzieciom na całym świecie, a wywodzących się zarówno z baśni jak i komiksów, folkloru, powieści, filmów czy seriali. Na losach Kopciuszka, Alladyna czy Dziewczynki z zapałkami wychowały się całe pokolenia. Poprzez prezentację poszczególnych postaci, zachęca czytelników do bliższego poznania ich dziejów. Opis każdego z bohaterów opatrzony jest krótką notką biograficzną jego twórcy.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:przewodnik po literaturze dla młodzieży przewodnik po literaturze dla dzieci i młodzieży
Autor:Barbara Tylicka (1925-2013)
Opracowanie:Janina Dzikowska-Najder
Wydawca:Wydawnictwo Literatura (1999-2006)
ISBN:83-87080-82-9 978-83-89409-645 83-89409-64-X 82-87080-82-9 83-87090-82-9
Autotagi:beletrystyka druk encyklopedie historia książki literatura literatura stosowana podręczniki poradniki i przewodniki przewodniki publikacje dydaktyczne publikacje informacyjne publikacje popularnonaukowe szkoły podstawowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 32 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo