Czwarty lipca

Autorzy:
James Patterson
Maxine Paetro ...
Tłumacz:
Zygmunt Halka
Wydawca:
Wydawnictwo Albatros Andrzej Kuryłowicz (2006)
Wydane w seriach:
Kobiecy Klub Zbrodni
ISBN:
83-7359-188-5, 978-83-7359-341-1
Autotagi:
druk
Więcej informacji...
4.5 (2 głosy)

Czwarty thriller z cyklu The Womenĺs Murder Club. Lindsay Boxer, szefowa wydziału zabójstw w San Francisco, wyciąga broń w obronie własnej. Nie przypuszcza, pociągnięciem za spust uruchomi lawinę wydarzeń. Ojciec zastrzelonej przez nią dziewczyny pozywa ją do sądu, media nie zostawiają na policjantce suchej nitki. Zostaje zawieszona w czynnościach służbowych. Wyjazd do Half Moon Bay nie przynosi jej wytchnienia. Miasteczkiem wstrząsa seria zabójstw; ofiarami są zawsze małżeństwa, które przed śmiercią zostają wychłostane. Lindsay włącza się do śledztwa, pomimo oporów miejscowego komendanta policji. Odkrywa, że morderstwa mogą mieć związek z filmami pornograficznymi, kręconymi przez męża jednej z ofiar. (empik.pl)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:James Patterson Maxine Paetro Andrew Gross
Tłumacz:Zygmunt Halka
Wydawca:Wydawnictwo Albatros Andrzej Kuryłowicz (2006)
Serie wydawnicze:Kobiecy Klub Zbrodni
ISBN:83-7359-188-5 978-83-7359-341-1
Autotagi:druk epika literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 9 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo