Iliada

Autorzy:
Homerus (-800--700)
Homer ...
Wyd. w latach:
1917 - 2012
Autotagi:
druk
literatura
Więcej informacji...

Une édition de référence de l’Iliade d’Homère, traduit par Leconte de Lisle, spécialement conçue pour la lecture sur les supports numériques. « Et Thétis, répandant des larmes, lui répondit : — Hélas ! mon enfant, pourquoi t'ai-je enfanté et nourri pour une destinée mauvaise ! Oh ! que n'es-tu resté dans tes nefs, calme et sans larmes du moins, puisque tu ne dois vivre que peu de jours ! Mais te voici très malheureux et devant mourir très vite, parce que je t'ai enfanté dans mes demeures pour une destinée mauvaise ! Cependant, j'irai dans l'Olympos neigeux, et je parlerai à Zeus qui se réjouit de la foudre, et peut-être m'écoutera-t-il. » (Extrait du chant I.)

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Przedwiośnie do użytku gimnazjów polskich Gniew Pomór epopeja wybór dla szkół wybór
Autorzy:Homerus (-800--700) Homer Franciszek Ksawery Dmochowski (1762-1808) Joanna Janik Stefan Żeromski Romuald Turasiewicz (1930-2005)
Ilustracje:Stanisław Wyspiański (1869-1907)
Komentarz:Tadeusz Sinko (1877-1966)
Przedmowa:Ignacy Wieniewski (1896-1986) Jan Trzynadlowski (1912-1995) Violetta Krawczyk-Wasilewska
Tłumaczenie:Franciszek Ksawery Dmochowski (1762-1808) Franciszka Ksawerego Dmochowskiego Kazimiera Jeżewska (1902-1979)
Wstęp:Tadeusz Sinko (1877-1966)
Redakcja:Franciszek Ksawery Dmochowski (1762-1808) Kazimiera Jeżewska (1902-1979) Jerzy Łanowski (1919-2000)
Opracowanie:Ignacy Wieniewski (1896-1986) Jan Trzynadlowski (1912-1995) Antoni Lange (1862-1929) Leon Sternbach (1864-1940) Józef Korpanty Anna Popławska
Lektor:Jacek Rozenek
Wydawcy:Candide Cyrano (2012) Legimi (2012) Wydawnictwo GREG (2001-2008) A. A. MTJ (2006) Wydawn. Zielona Sowa (2000-2006) Świat Książki (2004-2005) Videograf II (2004) Oficyna Wydawnicza Promocja (2001) Prószyński i Spółka (1999) Kama (1997-1999) Siedmioróg (1996-1999) Bellona (1996) Zakład Narodowy im. Ossolińskich - Wydawnictwo (1947-1994) Ossolineum (1986) Wydawnictwo Literackie (1972-1986) Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe (1983) Les Nouvelles Presses Francaises (1953) Nakład D. E. Friedlein (1921) M. Arct (1917) Mozaika Wydawn. G P
Serie wydawnicze:Lektury Szkolne z Opracowaniem Lektury Szkolne Książka Audio Nasza Biblioteka Arcydzieła Literatury Wszechświatowej Biblioteka Klasyki Polskiej i Obcej Biblioteka Klasyki Polskiej i Obcej - Wydawnictwo Literackie Biblioteka Narodowa Lektura z opracowaniem Lektury Grega Seria 2 Arcydzieła Literatury Światowej Klub Czytanej Książki Lektury Szkolne - Kama
ISBN:8373278559 9782806240583 83-04-00971-4 83-04-01738-5 83-04-02085-8 83-08-00825-9 83-11-08619-2 83-7153-047-1 83-7162-146-9 83-7162-568-5 83-7220-141-2 83-7272-054-1 83-7389-550-7 83-7391-510-9 83-88944-09-6 978-83-60894-26-2 978-83-7327-033-6 978-83-7327-289-7 83-7327-003-7 978-83-7391-510-9
ISSN:0406-0636
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk e-booki historia książki liryka literatura literatura piękna literatura stosowana MP3 nagrania poezja publikacje dydaktyczne wiersze zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 86 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo