U nas

Inne tytuły:
środowisko społeczno-przyrodnicze
kl. 1
Autorzy:
Helena Gutowska
Marian Lelonek
Tadeusz Wróbel (1910-1987)
Wydawcy:
Wydaw-a Szkolne i Pedagogiczne (1978-1995)
Wydaw. Szk. i Pedag (1978-1981)
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
szkoły podstawowe
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:środowisko społeczno-przyrodnicze kl. 1 zeszyt ćwiczeń podręcznik dla kl. 1 szkoły podstawowej podręcznik dla klasy 1 szkoły podstawowej klasa 1 przewodnik metodyczny
Autorzy:Helena Gutowska Marian Lelonek Tadeusz Wróbel (1910-1987)
Ilustracje:Krystyna Gorecka-Wencel Elżbieta Procka Jerzy Heintze (1922-1995) Mirosław Tokarczyk
Wydawcy:Wydaw-a Szkolne i Pedagogiczne (1978-1995) Wydaw. Szk. i Pedag (1978-1981)
ISBN:83-02-00075-2 83-02-01017-0 83-02-01094-4 83-02-03315-4 830210170
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana materiały dydaktyczne podręczniki poradniki poradniki i przewodniki publikacje dydaktyczne szkoły podstawowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 40 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo