Smerf finansista

Tytuł oryginalny:
Schtroumpf financier
Autor:
Thierry Culliford
Instytucja sprawcza:
Peyo Créations
Ilustracje:
Peyo (1928-1992)
Luc Parthoens
Studio Léonardo
Alain Maury ...
Tłumacz:
Maria Mosiewicz
Scenariusz:
Thierry Culliford
Wydawcy:
Story House Egmont (2025)
Wydawnictwo Egmont Polska (2017-2019)
Wydane w seriach:
Przygody Smerfów
Klub Świata Komiksu
ISBN:
978-83-281-1877-5, 978-83-281-7807-6
Autotagi:
druk
finanse
komiksy i książki obrazkowe
książki
Więcej informacji...
5.0

Podczas magicznego eksperymentu Papa Smerf ulega wypadkowi. Aby uzdrowić Papę, pewien odważny Smerf udaje się po lekarstwo do czarodzieja Omnibusa. Przy okazji trafia do miasta ludzi, gdzie poznaje, czym są pieniądze. Zachwycony tym wynalazkiem, postanawia wprowadzić go w swojej wiosce. Produkuje złote monety i uczy przyjaciół, co należy robić, aby je zarabiać. Z początku wszyscy świetnie się bawią, ale wkrótce przestaje być wesoło. Na dodatek chciwy Gargamel dowiaduje się, że w wiosce Smerfów jest złoto... Smerfy wymyślił belgijski scenarzysta i grafik Pierre Culliford (1928–1992), używający pseudonimu Peyo. Jego komiksy zostały zaadaptowane na potrzeby filmów o przygodach niebieskich skrzatów. Obecnie autorami nowych opowieści o Smerfach są następcy Peyo, w tym jego syn Thierry.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Thierry Culliford
Instytucja sprawcza:Peyo Créations
Ilustracje:Peyo (1928-1992) Luc Parthoens Studio Léonardo Alain Maury Nine Culliford
Tłumacz:Maria Mosiewicz
Scenariusz:Thierry Culliford
Wydawcy:Story House Egmont (2025) Wydawnictwo Egmont Polska (2017-2019)
Serie wydawnicze:Przygody Smerfów Klub Świata Komiksu
ISBN:978-83-281-1877-5 978-83-281-7807-6
Autotagi:druk film i wideo finanse ikonografia komiksy komiksy i książki obrazkowe książki literatura literatura piękna
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 4 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo