Legia Cudzoziemska

Inne tytuły:
wczoraj i dziś
Autor:
Roman Marcinek
Wyd. w latach:
1998 - 2018
ISBN:
83-909177-2-6, 83-915073-0-0
978-83-11-14098-1, 978-83-11-15271-7
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
3.0

Legia Cudzoziemska - tę nazwę zna każdy. Jest w niej nuta romantycznej przygody, dreszcz emocji, zapowiedź egzotycznej eskapady i błysk zimnego profesjonalizmu. Najsłynniejszy najemny oddział na świecie ma dziś licznych konkurentów w postaci profesjonalnych agencji ochrony, ale nic nie jest w stanie przyćmić legendy. Wyobrażenie żołnierzy wytrwale przemierzających saharyjskie piaski to echo przeszłości, czasów, kiedy pod zielono-czerwonym sztandarem służyli książęta, przyszli królowie i marszałkowie, uchodźcy polityczni, kryminaliści, luminarze nauki i poczytni literaci.

Dzisiejsza Legia to elitarna część armii francuskiej zdolna do działania w każdych warunkach klimatycznych, na dowolnym obszarze globu. Dysponuje zespołami komandosów, kompaniami szturmowymi spadochroniarzy, saperami, strzelcami wyborowymi i specjalistami od logistyki. Może ruszyć do walki łodziami desantowymi, śmigłowcami lub pod pancerzami nowoczesnych czołgów. Nie ma na świecie odpowiednika - nikt inny nie walczył na polach bitewnych od Indochin po Meksyk, od Murmańska po Afrykę Równikową, od pól Flandrii po Afganistan. Tysiące legionistów poległo, ale tym, którzy przeżyli, pozostała duma, że kiedyś nosili białe kepi. W świecie rozdzieranym konfliktami etnicznymi i religijnymi formacja zaskakuje umiejętnością utrzymania spoistości i wzajemnego zaufania wśród żołnierzy pochodzących z wszystkich krajów świata. Zdolnością przekonania ich, by wierzyli w hasło: "Naszą ojczyzną jest Legia".

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:wczoraj i dziś
Autor:Roman Marcinek
Wydawcy:Legimi (2018) Bellona SA (2016-2018) Vademecum (2001) Towarzystwo Wydawnicze Historia Iagellonica (1998) Wydawnictwo Replika
ISBN:83-909177-2-6 83-915073-0-0 978-83-11-14098-1 978-83-11-15271-7
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna literatura stosowana podręczniki podręczniki programowane wywiady zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 6 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo