Historie zamiecione pod dywan

Autor:
Agnieszka Zimnowodzka
Ilustracje:
Małgorzata Kwapińska
Wydawca:
Kocur Bury (2017)
ISBN:
978-83-65530-12-7
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
rodzina
zbiory opowiadań
4.8 (4 głosy)

Historie zamiecione pod dywan to sześć odrębnych opowieści, których bohaterką jest Lilka - zupełnie zwyczajna dziewczynka. Jak każde dziecko, niezbyt lubi sprzątać i wszystko, co chce szybko ukryć, wrzuca pod dywan. Tymczasem, gdy potrzebuje coś spod niego wyciągnąć, dzieją się dziwne rzeczy. Świat zaczyna wirować i dziewczynka wkracza w inną rzeczywistość. Tam przeżywa historie, które wywierają wpływ na jej prawdziwe życie. Po każdej z nich, nie patrzy już na świat tak samo jak przedtem. Za każdym razem coś się zmienia. "Historie zamiecione pod dywan" to książka, która rozbawi, ale też wzruszy. Pobudzi do refleksji, a zarazem będzie punktem wyjścia do rozmowy o rzeczach ważnych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książka porusza kilka ważnych tematów ucząc dzieci tolerancji i empatii. Pokazuje że ważne jest spoglądanie na pewne sytuacje z innej perspektywy, nieocenianie ludzi z pozoru i wcielania się w sytuacje innych w celu lepszego zrozumienia zachowania drugiej osoby. Szata graficzna też bardzo nam się podobała. Polecamy.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo