Najsilniejszy w klasie

Tytuł oryginalny:
Starkast i klassen
Autor:
Helena Bross
Ilustracje:
Christel Rönns
Tłumacz:
Adriana Gruszczyńska
Wydawca:
Wydawnictwo Debit Anna i Witold Wodziczko (2006-2017)
Wydane w seriach:
Klasa 1b
Uczę się Czytać
Klasa 1 b - Helena Bross
ISBN:
978-83-8057-108-2
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
opowiadania
proza
rodzina
zbiory opowiadań

Kacper jest bardzo dumny ze swojego plecaka. Tyle w nim kieszonek i tak dużo miejsca! Niestety, okazuje się, że duży plecak to duży kłopot. Przekąska śniadaniowa może się w nim zapodziać prawie na amen, a jeśli się zbyt wiele naładuje do środka, ciężar może przerosnąć nasze siły. Chłopiec próbuje zanieść do domu plecak wypchany książkami i przekonuje się, że od przybytku głowa może nie boli, ale ramiona i plecy – tak! Nawet najsilniejszy w klasie nie poradzi! Na szczęście można liczyć na pomoc znajomych, a na przyszłość warto mierzyć zamiary na siły – nie odwrotnie! [wydawnictwo-debit.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo