Co za ptak robi tak?:

ptaki z "Ptasiego radia"

Autor:
Maria Szajer
Ilustracje:
Katarzyna Minasowicz
Wydawca:
Wydawnictwo Bajka (2017)
ISBN:
978-83-65479-18-1
Autotagi:
druk
książki
poezja
wiersze
4.0

Znacie Ptasie radio Juliana Tuwima? Na pewno. Ale czy wiecie, jak wyglądają ptaki, które w nim ćwierkaja?, świszcza?, kwila?, pitpilitaja? i pimpila?? Teraz możecie im się przyjrzeć, posłuchać, jak śpiewają, i dowiedzieć czegoś o ich zwyczajach.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Nie miałam szczególnych oczekiwań względem tej pozycji, raczej nadzieję na przyjemne dla oka ilustracje i przyzwoite wiersze. Tymczasem zostałam niezwykle mile zaskoczona; akwarelowe przedstawienia ptaków i opisujące je zaledwie dwuwersowe rymowanki, w połączeniu ze słuchaniem ptasich treli, świergotów, świstów i klekotów z odtwarzanej równocześnie małej płyty (dołączonej do książki), to rewelacyjna sprawa. 3,5 latkowi szczery uśmiech wielokrotnie rozpromieniał twarz, a i ja cieszyłam się tą małą ucztą dla zmysłów jak dziecko. Życzyłabym sobie więcej takich dzieł.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo