Ściana burz

Tytuł oryginalny:
Wall of Storms
Autor:
Ken Liu
Tłumacz:
Agnieszka Brodzik
Lektor:
Jacek Zawada
Wydawcy:
Fundacja Edukacji Nowoczesnej (2022)
Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym LARIX (2007-2019)
Wydawnictwo Sine Qua Non (2017)
Fundacja Moderna
ISBN:
978-83-7924-649-6
Autotagi:
beletrystyka
CD
czytak
powieści
proza
Więcej informacji...
4.0

Żadna cywilizacja nie jest gotowa na swój kres. Kuni Garu, znany teraz jako cesarz Ragin, stara się zapewnić cesarstwu rozwój, a jednocześnie zadośćuczynić żądaniom ludu. Nie wie, że za mityczną Ścianą Burz kryje się potężna siła, zdolna rozpętać w Darze pandemonium. Kiedy do wybrzeży jednej z wysp docierają tajemniczy Lyucu ze swymi skrzydlatymi bestiami, w imperium wybucha chaos karmiony przerażeniem. Tym razem Kuni nie może poprowadzić swoich ludzi przeciwko zagrożeniu - musi radzić sobie z fałszywymi oskarżeniami i zdradą wśród najbliższych. Jedyną nadzieją są dla Dary dorosłe już dzieci cesarza, gotowe zaznaczyć swoją obecność w annałach historii. Czeka je trudne zadanie. Nadchodzą bowiem czasy przerastające wyobrażenie tak mieszkańców Wysp, jak i ich bogów. "Ściana Burz" to długo wyczekiwana kontynuacja "Królów Dary" - powieści spod znaku iście epickiej fantasy autorstwa uhonorowanego prestiżowymi nagrodami Kena Liu. [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Ken Liu
Tłumacz:Agnieszka Brodzik
Lektor:Jacek Zawada
Instytucje sprawcze:Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Fundacja Moderna Fundacja Edukacji Nowoczesnej
oraz:Agnieszka Brodzik
Wydawcy:Fundacja Edukacji Nowoczesnej (2022) Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym LARIX (2007-2019) Wydawnictwo Sine Qua Non (2017) Fundacja Moderna
Serie wydawnicze:Pod sztandarem Dzikiego Kwiatu Czytak Larix Dandelion dynasty Książka dla Ciebie (Fundacja Edukacji Nowoczesnej) Książka dla Ciebie Książka dla Ciebie 2022
ISBN:978-83-7924-649-6
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD czytak DAISY dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 12 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo