Jedyne wspomnienie Flory Banks

Tytuł oryginalny:
One memory of Flora Banks
Autor:
Emily Barr
Tłumacz:
Ewa Pater-Podgórna
Wydawcy:
Wydawnictwo Bukowy Las (2017)
Legimi (2017)
Wydane w seriach:
Myślnik
ISBN:
978-83-8074-080-8
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
5.0

„SKĄD MAM WIEDZIEĆ, KOMU UFAĆ, SKORO NIE UFAM SAMEJ SOBIE?“ Flora cierpi na amnezję. Jej pamięć nie rejestruje bieżących wydarzeń, więc dziewczyna nie jest w stanie zapamiętać żartów koleżanki, poleceń rodziców czy chociażby tego, ile ma lat. Pewnego dnia całuje się z kimś, kogo całować nie powinna i…udaje jej się o tym nie zapomnieć. To jej pierwsze wspomnienie odkąd skończyła dziesięć lat! Niestety chłopak, który wstrząsnął jej światem wyjeżdża, i to daleko: do Arktyki. Czy podróż jego śladem okaże się dla Flory lekarstwem na uszkodzoną pamięć? Kto zasłuży sobie na jej zaufanie? Najbardziej oczekiwana książka roku 2017 wg EW Bestseller w UK, ukaże się w przekładach na 23 języki Powieść o dziewczynie bez pamięci krótkotrwałej, która wybiera się w niezwykłą podróż, na przekór logice i własnym ograniczeniom, w poszukiwaniu chłopaka, któremu udało się zmienić coś, co wydawało się nie do zmiany. Stylem i wrażliwością dorównuje najlepszym autorom YA, jak John Green i Rainbow Rowell. „Magnetyzująca, świetna aż do bólu (…) To jedna z najlepszych książek YA, jakie czytałam od długiego czasu“. Jennifer Niven „Ta książka to prawdziwe cacko – lśniące i dopracowane w każdym calu. Wielbię każdą jej linijkę!“ Lisa Jewell „Flora to postać unikatowa, a powtarzana przez nią mantra to przesłanie miłości i gest wsparcia dla wszystkich młodych kobiet: odwagi!“ Elizabeth Haynes.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • [Spoiler] Florę Banks powołała do życia znana brytyjska pisarka – Emily Barr. Kiedy kończyła opowieść o Florze, jadąc akurat pociągiem, dwie siedzące za nią panie, które najwyraźniej czytały to, co właśnie powstawało, skomentowały powieść słowami: Nie sądzę, że wygra Nagrodę Bookera. Panie miały rację, co nie zmienia faktu, że powstała zgrabnie napisana, wciągająca książka o tym, że każdy ma w świecie swoje miejsce, własną opowieść z otwartym zakończeniem. Autorka po napisaniu i wydaniu książki sama wybrała się śladami swojej bohaterki. Powieść spodoba się starszej młodzieży. I być może dorosłym, jeśli tylko zapomną… o swoim wewnętrznym krytyku. • Ewa Cywińska • Bibliotek Kraków
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo