Ronja, córka zbójnika

Tytuł oryginalny:
Ronja Rövardotter
Autor:
Astrid Lindgren (1907-2002) ...
Tłumacz:
Anna Węgleńska
Ilustracje:
Ilon Wikland ...
Wydawcy:
Instytut Wydawniczy Nasza Księgarnia (1982-2016)
Polityka. Spółdzielnia Pracy (2004-2009)
CZŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
4.4 (8 głosów)

"Myślę, że źródłem, z którego zrodziła się Ronja, był fakt, że żyłam w mieście, tęskniąc za dziką okolicą, za lasem. Wtedy przyszła z pomocą fantazja. Ujrzałam górę, a na jej szczycie zbójnicki zamek, który nagle pękł na pół. - A kto tam mieszka? - pomyślałam. - No, rodzina zbójców, którzy mają córkę, i rodzina zbójców, którzy mają syna. - A jak się nazywają? Wzięłam atlas Królewskiego Klubu Automobilowego i otworzyłam na stronach Norrlandii. I znalazłam całą masę dobrych nazw, np. Górę Mattisa. A Ronja? Jest taki namiot lapoński, który nazywa się Juronjaure. Wyjęłam z niego dwie sylaby: Ronja. Brzmiało dobrze" - wspominała Astrid Lindgren. "Cemu una tak lobi?" - pytają Pupiszonki, kiedy Ronja wpada do ich norki. Aż chciałoby się zapytać autorkę, "jak una to lobi", że z pozornie przypadkowych elementów ułożyła jedną z najwspanialszych książek dla dzieci. Wielką małą powieść o tym przede wszystkim, co w życiu najważniejsze, czyli o miłości. Ale również o tym, jak bardzo skomplikowana to sprawa - obdarzać miłością tak, żeby dać żyć tym, których naprawdę kochamy. źródło opisu: okładka
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Lektura w 3 klasie podstawówki mojego syna. Po raz pierwszy w życiu przeczytałem - zapiera dech! Doskonałe operowanie nastrojem, opisami świata i cechami bohaterów. Absolutny mus, niezależnie od wieku!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Ronia the Robber's O gajowym Chrobotku i jeleniu Wietrzniku
Autorzy:Astrid Lindgren (1907-2002) A. Lingren
Tłumacz:Anna Węgleńska
Ilustracje:Ilon Wikland Ilona Wikland
Redakcja:Anna Węgleńska
Wydawcy:Instytut Wydawniczy Nasza Księgarnia (1982-2016) Polityka. Spółdzielnia Pracy (2004-2009) CZŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM
Serie wydawnicze:Cała Polska Czyta Dzieciom Lektura Szkolna Lektura Szkolna - Nasza Księgarnia klasa 5-6 Cała Polska czyta dzieciom (kolekcja)
ISBN:8310099630 83-10-08843-4 83-10-09318-7 83-10-10371-9 83-10-10555-X 83-10-10771-4 83-10-10866-4 879-83-61174-88-2 978-83-10-10978-1 978-83-1011-092-3 978-83-10-11465-5 978-83-10-11713-7 978-83-10-12046-5 978-83-61174-00-4 978-83-61174-92-9 83-1-08843-4 83-10-11-92-8 978-83-10-12044-5
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 84 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo