Społeczeństwo oparte na wiedzy

Autorzy:
Michał Malski
Tomasz Drewniak
Agnieszka Wolińska
Przemysław Malinowski ...
Redakcja:
Tomasz Malczyk
Wydawca:
Oficyna Wydawnicza Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej (2011)
Wydane w seriach:
Zarządzanie Wiedzą w Regionie
Zarządzanie Wiedzą w Regionie. Uczelnia w 2010 roku
ISBN:
978-83-60081-49-5
Autotagi:
druk
Źródło opisu: Biblioteka Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Nysie - Katalog biblioteki
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Michał Malski Tomasz Drewniak Agnieszka Wolińska Przemysław Malinowski Konrad Dobrowolski Anna Włodarczyk Grzegorz Kwaśniak Marta Misiarz Beata Całyniuk Andrzej Nowak Agnieszka Pulik Ilona Dobosiewicz Anna Konieczna Magdalena Kilarska Dariusz Kuglarz Agnieszka Kaczmarek Małgorzata Kurpiel Gabriela Dziedzic Mariusz Kołosowski Piotr Bernat
Redakcja:Tomasz Malczyk
Wydawca:Oficyna Wydawnicza Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej (2011)
Serie wydawnicze:Zarządzanie Wiedzą w Regionie Zarządzanie Wiedzą w Regionie. Uczelnia w 2010 roku
ISBN:978-83-60081-49-5
Autotagi:druk
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo