Zarządzanie Wiedzą w Regionie: Interdyscyplinarne znaczenie bezpieczeństwa

Inne tytuły:
Interdyscyplinarne znaczenie bezpieczeństwa T. 2
Autorzy:
Julian Maliszewski
Tadeusz Piotrowski
Anna Konieczna
Marcin Walczyński ...
Redakcja:
Tomasz Malczyk
Wydawca:
Oficyna Wydawnicza Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej (2011)
Wydane w seriach:
Zarządzanie Wiedzą w Regionie
Zarządzanie Wiedzą w Regionie. Bezpieczeństwo
ISBN:
978-83-60081-53-2, 978-83-60081-54-9
978-83-60081-55-6
Autotagi:
druk
Źródło opisu: Biblioteka Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Nysie - Katalog biblioteki
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Interdyscyplinarne znaczenie bezpieczeństwa T. 2
Autorzy:Julian Maliszewski Tadeusz Piotrowski Anna Konieczna Marcin Walczyński Anna Grabiec Wiesława Huńka-Żurawińska Agnieszka Pulik Alicja Różyk-Myrta Lucyna Frihauf Anna Zylińska Tomasz Drewniak Ewa Zofia Smolka-Drewniak Aldona Małgorzata Dereń Mariusz Kołosowski Bogusław Bucki Wojciech Żurawiński Jerzy Piecuch Krystyn Sosada Joanna Wyka Ewa Malczyk
Redakcja:Tomasz Malczyk
Wydawca:Oficyna Wydawnicza Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej (2011)
Serie wydawnicze:Zarządzanie Wiedzą w Regionie Zarządzanie Wiedzą w Regionie. Bezpieczeństwo
ISBN:978-83-60081-53-2 978-83-60081-54-9 978-83-60081-55-6
Autotagi:druk
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo