Peter i Lena:

dwa opowiadania

Tytuł oryginalny:
Jag vill också gå i skolan
Inne tytuły:
Ja też chcę chodzić do szkoły
Ja też chcę mieć rodzeństwo
Autor:
Astrid Lindgren (1907-2002)
Tłumacz:
Anna Węgleńska
Ilustracje:
Ilon Wikland
Marit Törnqvist
Wydawcy:
Wydawnictwo Zakamarki (2017-2021)
NASZA KSIĘGARNIA (2007-2011)
ISBN:
978-83-7776-136-6
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
4.5 (2 głosy)

Peter bardzo się cieszy, że będzie miał rodzeństwo, jednak gdy w domu pojawia się mała Lena, Peter obawia się, że rodzice bardziej od niego kochają jego siostrę. Na szczęście mama szybko wyprowadza go z błędu i już niebawem Lena staje się jego ulubioną towarzyszką zabaw. Pewnego dnia Peter zabiera młodszą siostrę ze sobą do szkoły, żeby zobaczyła, jak tam jest. Książka Astrid Lindgren z pięknymi ilustracjami Ilon Wikland i płóciennym grzbietem, idealna na prezent. Tom zawiera opowiadania: „Ja też chcę mieć rodzeństwo" i „Ja też chcę chodzić do szkoły" [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Ja też chcę chodzić do szkoły Ja też chcę mieć rodzeństwo Jag vill också ha ett syskon
Autor:Astrid Lindgren (1907-2002)
Tłumacz:Anna Węgleńska
Ilustracje:Ilon Wikland Marit Törnqvist
Wydawcy:Wydawnictwo Zakamarki (2017-2021) NASZA KSIĘGARNIA (2007-2011)
ISBN:978-83-7776-136-6
Autotagi:beletrystyka druk epika ikonografia komiksy i książki obrazkowe książki literatura literatura piękna opowiadania proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 7 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo