Olka

Autor:
Elżbieta Jodko-Kula
Ilustracje:
Monika Kłos ...
Wydawca:
Księgarnia Wydawnictwo Skrzat Stanisław Porębski (2012)
Wydane w seriach:
Nastoletnie Problemy
ISBN:
978-83-7437-310-4, 978-83-7437-411-8
83-7437-411-8, 978-83-7473-411-8
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...

Olka zmienia szkołę i wchodzi w nowe środowisko, a tu napotyka na problemy, które najwyraźniej ją przerastają. Najgorsze jest to, że nie ma wsparcia rodziców... Na pozór zwyczajne miasto, zwyczajna szkoła i zwyczajne problemy nastolatki. Za fasadą "normalności" kryją się alkohol, narkotyki, przemoc, manipulacja, bezwzględność dorosłych i młodzieńcza naiwność, która może doprowadzić do tragedii. Olka - niegłupia, samodzielna i odważna - wikła się w bardzo trudną sytuację. Pomagają jej młodzi psychologowie, dla których zetknięcie z tą nastolatką staje się prawdziwą szkołą życia.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
weronika.kopczynska
Opis
Autor:Elżbieta Jodko-Kula
Ilustracje:Monika Kłos Agnieszka Kłos
Wydawca:Księgarnia Wydawnictwo Skrzat Stanisław Porębski (2012)
Serie wydawnicze:Nastoletnie Problemy
ISBN:978-83-7437-310-4 978-83-7437-411-8 83-7437-411-8 978-83-7473-411-8
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 7 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo