Szare Smerfy

Tytuł oryginalny:
Menace Schtroumpf
Ilustracje:
Alain Maury
Nine Culliford (1930-2016)
Autorzy:
Luc Parthoens
Thierry Culliford
Tłumacz:
Maria Mosiewicz-Szrejter
Instytucja sprawcza:
Peyo Créations
Scenariusz:
Luc Parthoens
Thierry Culliford
Autor oryginału:
Peyo (1928-1992)
Wydawcy:
Wydawnictwo Egmont Polska (2016-2019)
Story House Egmont
Story House Egmont sp. z o. o
Wydane w seriach:
Klub Świata Komiksu
Przygody Smerfów
Aventure des Schtroumpfs
ISBN:
978-83-281-1620-7, 978-83-281-7808-3
Autotagi:
druk
film i wideo
ikonografia
komiksy
komiksy i książki obrazkowe
książki
5.0

W wiosce Smerfów dzieje się coś niedobrego. Jej mieszkańcy, znani dotąd z życzliwości, dobrego serca i dzielenia się tym, co najlepsze z całym światem, stają się niesympatyczni dla siebie nawzajem. Nie tylko mówią sobie niemiłe rzeczy, ale potrafią się nawet pobić i to praktycznie bez powodu! Papa Smerf próbuje ratować sytuację, ale napomnienia nie działają. Może więc pomogą czary? Papa zagląda do księgi magii i... kłopoty Smerfów dopiero teraz zaczynają się na dobre! W wiosce pojawiają się Szare Smerfy! Smerfy podbijają serca telewidzów od lat i pozostają jednym z najpopularniejszych seriali animowanych dla dzieci. Ale zanim trafiły na mały ekran, cieszyły miliony czytelników jako opowieść komiksowa autorstwa Peyo. Naprawdę ten belgijski rysownik i scenarzysta nazywał się Pierre Culliford (1928-1992), a grupę Smerfów umieścił w jednym z odcinków swojego komiksu Johan et Pirlouit w 1958 r. Postaci zabawnych skrzacików tak się spodobały czytelnikom, że Peyo postanowił im poświęcić osobną serię komiksową. I to był strzał w dziesiątkę! Po kilku latach wydawania komiksów o Smerfach Peyo otworzył własne studio filmowe, w którym jego następcy (w tym syn Thierry) tworzą animacje i komiksy o niebieskich stworkach do dziś, także na potrzeby kina. W Polsce komiksy o Smerfach ukazują się ponownie od 2015 r. w serii Smerfy Komiks.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo