Księga Vanitasa

Tytuł oryginalny:
Vanitas no carte
Inne tytuły:
Księga Vanitasa 1
Tłumacz:
Karolina Balcer
Autor:
Jun Mochizuki
Ilustracje:
Jun Mochizuki
Scenariusz:
Jun Mochizuki
Wydawca:
Wydawnictwo Waneko (2016-2023)
Wydane w seriach:
Manga
ISBN:
978-83-8096-194-4, 978-83-8096-195-1
Autotagi:
beletrystyka
druk
film i wideo
ikonografia
komiksy
komiksy i książki obrazkowe
książki

Mechaniczny Grymuar, który rozsiewa wśród wampirów klątwę Czy otworzysz jego karty? Tryby opowieści, prowadzone Księgą Vanitasa, powoli zaczynają się obracać. Dziewiętnastowieczny Paryż. Vanitas jest człowiekiem leczącym wampiry. Używa magicznej księgi by pozbywać się klątwy, która zmienia je w krwiożercze monstra. Chodzą pogłoski, że księga jest przeklęta i dzięki niej, w noce gdy błękitny księżyc jest w pełni, powstają wampiry. Kim jest dr Vanitas? Jakie skrywa sekrety? Jaki los czeka wampiry?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo