Some like it hot

Inne tytuły:
Pół żartem, pół serio
Zdjęcia:
Charles Lang (1902-1998)
Reżyseria:
Billy Wilder (1906-2002)
Aktorzy:
Marilyn Monroe (1926-1962)
Jack Lemmon (1925-2001)
Tony Curtis (1925-2010) ...
Scenariusz:
I. A. L. Diamond (1920-1988) ...
Kompozytor:
Adolph Deutsch (1897-1980)
Wydawcy:
Edipresse Polska (2010-2011)
Imperial CinePix (2007-2010)
Imperial Entertainment Home Video (2004)
MGM Home Entertainment (2004)
ISBN:
978-83-7477-660-8, 978-83-7477-682-0
978-83-7477-905-0, 978-83-7477-913-5
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
DVD
filmy i seriale
nagrania wideo
Więcej informacji...
5.0

Dwóch muzyków - Joe Tony Curtis i Jerry Jack Lemmon zostaje bez pracy, a na domiar złego stają się świadkami porachunków gangsterskich... Ścigani przez mafię decydują się na wyjazd wraz z żeńską orkiestrą. Pomysł wydaje się doskonały, pozostaje tylko przebrać się za panie i przybrać odpowiednie imiona. Tak Josephine i Daphne podpisują kontrakt z orkiestrą i wyjeżdżają na Florydę - byle dalej od "karzącej ręki" cosa nostra. Obaj panowie prezentują się doskonale w kobiecych wcieleniach. Jerry staje się obiektem miłosnych westchnień pewnego podstarzałego milionera Joe E. Brown. Joe natomiast przepada z kretesem - zakochany w nie podejrzewającej niczego najpiękniejszej dziewczynie w orkiestrze Marilyn Monroe. Ta rewelacyjna - jedna z najlepszych w historii kina - komedia niesie wiele uroku i doskonałego humoru. Film uzyskał 6 nominacji do Oscara w 1959 roku: za reżyserię, produkcję, scenariusz, zdjęcia, kostiumy oraz Jacka Lemmona za najlepszą rolę męską.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Pół żartem, pół serio
Zdjęcia:Charles Lang (1902-1998)
Reżyseria:Billy Wilder (1906-2002)
Aktorzy:Marilyn Monroe (1926-1962) Jack Lemmon (1925-2001) Tony Curtis (1925-2010) Daniel Załuski Bernard Schwartz (1925-2010)
Scenariusz:I. A. L. Diamond (1920-1988) Itek Domnici (1920-1988)
Kompozytor:Adolph Deutsch (1897-1980)
Producent:Samuel Wilder (1906-2002)
Tłumaczenie:Janusz Kiezik Magdalena Balcerek
Instytucje sprawcze:Ashton Productions Mirisch Company
Lektor:Daniel Załuski
Wydawcy:Edipresse Polska (2010-2011) Imperial CinePix (2007-2010) Imperial Entertainment Home Video (2004) MGM Home Entertainment (2004)
Serie wydawnicze:Kolekcja filmów Ikony Kina Ikony Kina. Marilyn Monroe Musicale Musicale - Edipresse
ISBN:978-83-7477-660-8 978-83-7477-682-0 978-83-7477-905-0 978-83-7477-913-5
Autotagi:dokumenty elektroniczne DVD filmy i seriale film i wideo nagrania wideo zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 7 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo