Chłopi: Wiosna

Autor:
Władysław Stanisław Reymont (1867-1925) ...
Wyd. w latach:
1928 - 2006
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...

Chłopi Władysława Reymonta to powieść opowiadająca o małej społeczności, zamieszkującej wieś Lipce. Utwór został podzielony na cztery części, którymi są pory roku, to one wyznaczają czas akcji. Powieść po raz pierwszy została opublikowana w druku w odcinkach w „Tygodniku Ilustrowanym” od 18 stycznia 1902 do 26 grudnia 1908. W formie książkowej utwór ukazywał się partiami - pierwsze dwa tomy zostały wydane w 1904 roku, tom trzeci w 1906, natomiast czwarty w 1909. Chłopi to powieść, w której dokonuje się mitologizacja chłopskiej egzystencji. Mieszkańcy Lipiec podporządkowani są dwóm porządkom czasowym - czasowi biologicznemu (czas zmian zachodzących w naturze) oraz czasowi obrzędowemu (kalendarz świąt kościelnych). Co ciekawe w utworze brak jednego, przewodniego wątku, ciągnącego się przez wszystkie tomy. Reymont prezentuje czytelnikowi losy wielu bohaterów, które przeplatają się ze sobą nawzajem. Chłopi to najwybitniejsza powieść Władysława Reymonta, za którą w 1924 roku otrzymał literacką Nagrodę Nobla.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:) (w 1 wol.), Chłopi 2. Chłopi Cz. 3-4, z portretem autora Chłopi T. 3, powieść powieść współczesna Reprint Lato Chłopi
Autorzy:Władysław Stanisław Reymont (1867-1925) Tomasz Jodełka-Burzecki (1919-1989) Władysław Reymont Władysław St Reymont WłSt Reymont Wł St Reymont
Opracowanie:Tomasz Jodełka-Burzecki (1919-1989) Irena Orlewiczowa Franciszek Ziejka (1940-2020) Maria Rzeuska
Wstęp:Danuta Dobrowolska
Przypisy:Danuta Dobrowolska Maria Rzeuska
Posłowie:Tomasz Jodełka-Burzecki (1919-1989) Stefan Lichański Józef Bachórz Jerzy Skórnicki Leonard Sobierajski
Ilustracje:Apoloniusz Kędzierski (1861-1939)
Redakcja:Henryk Markiewicz (1922-2013) Jerzy Skórnicki
Lektorzy:Szymon Sędrowski Kazimierz Liszcz Katarzyna Skoniecka
Wybór:Henryk Markiewicz (1922-2013)
Przedmowa:Stefan Lichański
oraz:Zygmunt Kamiński (1888-1969)
Wydawcy:Biblios (2006) Akant (2003) Prószyński i Spółka (1998-2003) Kurpisz (2000) Świat Książki (1999) Zakład Narodowy im. Ossolińskich - Wydawnictwo (1991-1999) Wydawnictwo Kama (1997) Państwowy Instytut Wydawniczy (1952-1996) Wydawnictwo Puls (1995) Wydawnictwo Puls Publications LTD (1995) Wydawnictwo Juka (1991) ARS-HIT. Wydawn. i Galeria (1990) Resovia (1990) Wydaw. EM-KA (1990) Wydawca Gebethner i Wolf (1990) Dom Książki (1990) Zakład Gebethnera i Wolffa (1990) Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza (1984) Wydawnictwo KSIĄŻKA i WIEDZA (1980) Wydawnictwo Literackie (1956-1958) Rada Polonii Amerykańskiej (1944) Gebethner i Wolff (1928)
Serie wydawnicze:Klasyka Polska Lektura Szkolna/"Puls" Biblioteka Narodowa. Seria 1, Biblioteka Ludowa Lektura Szkolna Klasyka Polska - Prószyński i S-ka Lektury Szkolne z Opracowaniem Biblioteka Lektur Szkolnych Biblioteka Klasyki Polskiej i Obcej Audiobiblioteka Literatury Kolekcja Prozy Polskiej XX Wieku Kolekcja prozy polskiej XX Biblioteka Lektur Szkolnych - Państwowy Instytut Wydawniczy Biblioteka Narodowa Lektury Szkolne z Opracowaniem - red. Stanisław Frycie
ISBN:1-85917-033-1 83-04-03707-6 83-04-04480-3 83-06-02091-X 83-06-02519-9 83-205-3686-3 83-7049-012-3 83-7129-243-0 83-7153-033-1 83-7180-950-6 83-7255-751-9 83-86681-15-2 83-88276-24-7 83-89136-19-8 83-89-136-18-X 1-85-9170-33 83-06-0198-2 83-86681-15-3
ISSN:0208-4104
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika historia książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza reprodukcje zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 163 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo