Śmierć mówi w moim imieniu

Autorzy:
Joe Alex (1920-1998)
Maciej Słomczyński (1920-1998)
Wyd. w latach:
1959 - 2011
Wydane w seriach:
Kryminał na Wakacje
Klasyka Kryminału
Dobry Kryminał
Dobry Kryminał - Elipsa
Autotagi:
druk
powieści
proza
Więcej informacji...

Wszystko zaczyna się w mglisty wieczór w Londynie, na sztuce w teatrze. Po przedstawieniu... No właśnie, zostaje znalezione ciało aktora. Joe Alex odgrywa w tej książce rolę pisarza ciekawego morderstwa. Udaje mu się uczestniczyć w przesłuchiwaniu podejrzanych, dzięki kontaktom ze swoim kolegą, sierżantem policji. Robi się jeszcze ciekawiej, gdy okazuje się, że to morderstwo jest powiązane z przeszłością zamordowanego. Powieść jest ciekawa przez różne komplikacje w śledztwie i różne zeznania.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Joe Alex (1920-1998) Maciej Słomczyński (1920-1998)
Lektor:Arkadiusz Bazak
oraz:Joe Alex (1920-1998)
Wydawcy:Wydawnictwo Dolnośląskie Oddział Publicat (2011) Heraclon International. StoryBox.pl (2010) Wydawnictwo Elipsa (1989-2005) Wydawnictwo Zielona Sowa (2001) Interart (1996) Wydawnictwo Literackie (1974-1989) Wydaw. Lit (1987) Iskry (1959-1960)
Serie wydawnicze:Kryminał na Wakacje Klasyka Kryminału Dobry Kryminał Dobry Kryminał - Elipsa
ISBN:83-08-00317-6 83-08-02040-2 83-7060-330-0 83-7060-336-X 83-921322-3-8 978-83-245-9018-6 978-83-62121-09-0 978-83-62121-32-8 978-83-7552-327-0 83-08-00317-3 83-08-00317-8
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika książki liryka literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 51 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo