Biblia:

wypisy z Księgi

Opracowanie:
Alicja Badowska
Ilustracje:
Gustave Dore (1832-1883)
Wybór:
Alicja Badowska
Wydawcy:
Siedmiogród Siedmiogród (2002)
Wydawnictwo Siedmioróg (1996-2002)
Wydane w seriach:
Lektury dla Każdego
Lektury dla Każdego - Siedmioróg
ISBN:
83-7162-116-7, 83-7162-587-1
83-7165-116-7
Autotagi:
antologie
druk
książki
podręczniki
szkoły średnie

Książka zawiera fragmenty tekstów biblijnych, polecane przez MEN do analizy szkolnej, m.in.: stworzenie świata, wygnanie z Raju, Kain i Abel, ofiarowanie Izaaka, Dekalog, Księga Hioba, Pieśń nad Pieśniami, Apokalipsa św. Jana. Wypisy zostały wzbogacone opracowaniem ze szczególnym uwzględnieniem ścieżek edukacyjnych związanych z Biblią. W wyborze tekstów podkreślone zostało znaczenie Biblii jako źródła motywów uniwersalnych, np. walki Dawida z Goliatem, wieży Babel, żony Lota, syna marnotrawnego, miłosiernego Samarytanina, a także wpływ na literaturę współczesną, np. wiersze Z. Herberta, Cz. Miłosza, W. Szymborskiej, M. Jastruna, T. Nowaka.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo