Donnie Brasco

Zdjęcia:
Peter Sova
Reżyseria:
Mike Newell
Kompozytor:
Patrick Doyle
Aktorzy:
Johnny Depp
Al Pacino
Anne Heche
Michael Madsen (1957-2025)
Scenariusz:
Paul Attanasio
Produkcja:
Louis Di Giaimo
Barry Levinson
Gail Mutrux
Wydawcy:
Imperial Entertainment Home Video (2005)
Vision (1997)
ISBN:
5903570114540
Autotagi:
DVD
filmy i seriale
nagrania wideo
VHS
4.0

Działający w imieniu prawa, agent FBI Joe Pistone (Johnny Depp) opuszcza rodzinę, akceptuje swoją drugą, fałszywą tożsamość - gangstera Donnie'go Brasco - i w tym wcieleniu przedostaje się do struktur mafijnych, aby poplątać im szyki. Musi wpierw zaskarbić sobie zaufanie mafii, a tym samym dowieść swojej lojalności i wykazać się gotowością do brania udziału w przestępczych działaniach. Zbliża go do celu znajomość z brutalnym gangsterem Lefty'm - Lewusem Ruggiero (Al Capone), który będąc tzw. "żołnierzem", tkwi na niskich szczeblach mafijnej hierarchii i nie ma wielkich nadziei na awans. Pistone, alias Brasco, jest pierwszym człowiekiem, który docenia Lefty'ego i okazuje mu szacunek.Lefty-Lewus odwzajemnia się równie ludzkim odruchem, który z mafijnego punktu widzenia jest błędem: obdarza Donnie'go Brasco zaufaniem. Poręcza za niego i wprowadza do mafii jako "swojego człowieka". Brawo! Oto właśnie Donnie'mu chodziło. Sęk w tym, że Donnie, widząc przywiązanie i lojalność Lefty'ego, traci emocjonalny dystans do tego niepozornego gangstera...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo