Ignaś Kitek, architekt

Tytuł oryginalny:
Iggy Peck, architect
Autor:
Andrea Beaty
Ilustracje:
David Roberts
Tłumacz:
Łukasz Witczak
Wydawcy:
Wydawnictwo Kinderkulka - RS Publishing (2017-2021)
Wydawnictwo Kinderkulka (2017)
RS Publishing
ISBN:
978-83-945873-1-4
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
poezja
wiersze
5.0

Niektóre dzieci robią zamki z piasku. Inne lepią ciasta z błota. Jeszcze inne budują ogromne wieże z klocków. Żadem mały konstruktor nie może się jednak równać z Ignasiem Kitkiem, który pewnego razu na trawniku przed domem wzniósł naturalnych rozmiarów replikę Wielkiego Sfinksa. Gdy tak więcej osób - na przykład pani Ala, która uczy go w drugiej klasie - umiało się poznać na jego talencie! Ignaś zaczyna się oswajać z myślą, że będzie musiał zamienić przyrządy kreślarskie na pudełko kredek. Dopiero podczas szkolnej wycieczki w plener wszyscy pojmują, jakim skarbem jest zdolny budowniczy. Andrea Beaty i David Roberts, którym natura także nie poskąpiła talentu, stworzyli książkę o tym, że warto rozwijać swoje uzdolnienia i być wiernym sobie wbrew wszelkim przeciwnościom.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo fajna książka, pisana rymem ale nie jest to infantylne lecz błyskotliwe.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo