Geografia od A do Z

Inne tytuły:
repetytorium
matura, egzaminy na wyższe studia
Autorzy:
Paweł Libner
Gerard Stefaniak
Wydawca:
Wydawnictwo Kram Jerzy Mliczewski (1997-2008)
ISBN:
83-86075-57-0, 83-86075-63-5
978-83-86075-07-2, 83-86075-07-2
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
szkoły średnie
Więcej informacji...

Cz. 1. Geografia fizyczna ogólna z elementami geologii, 1. System nauk o Ziemi; 2. Zagadnienia kartograficzne; 3. Układ słoneczny; 4. Atmosfera; 5. Hydrosfera; 6. Litosfera; 7. Gleby; 8. Biosfera; Cz. 2. Geografia ekonomiczna świata; 1. Środowisko geograficzne jako podstawa działalności człowieka; 2. Ludność świata; 3. Procesy urbanizacyjne; 4. Rolnictwo i użytkowanie ziemi; 5. Rybołówstwo; 6. Problemy żywnościowe świata; 7. Przemysł; 8. Transport; 9. Handel zagraniczny i przepływy kapitałów; 10. Turystyka międzynarodowa; 11. Obraz stosunków społeczno-gospodarczych we współczesnym świecie; Cz. 3. Geografia Polski, GEOGRAFIA FIZYCZNA POLSKI; 1. Położenie geograficzne i obszar Polski; 2. Granice Polski; 3. Historia geologiczna Polski; 4. Jednostki strukturalne; 5. Surowce mineralne; 6. Ukształtowanie powierzchni; 7. Klimat; 8. Wody; 9. Morze Bałtyckie; 10. Roślinność; 11. Gleby; 12. Przegląd krain naturalnych; Cz. 4. GEOGRAFIA EKONOICZNA POLSKI; 1. Podział administracyjny; 2. Ludność; 3. Procesy urbanizacyjne; 4. Przemysł; 5. Rolnictwo, leśnictwo, rybołówstwo; 6. Transport i łączność; 7. Handel międzynarodowy; 8. Usługi; 9. Turystyka; 10. Warunki bytowe ludności; 11. Polska w organizacjach międzynarodowych. [M]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:repetytorium matura, egzaminy na wyższe studia matura matura, egzaminy na wy纳ze uczelnie egzaminy na wyższe uczelnie pytania testowe
Autorzy:Paweł Libner Gerard Stefaniak
Ilustracje:Krystyna Jarząbek Sabina Trefen
oraz:Gerard Stefaniak
Wydawca:Wydawnictwo Kram Jerzy Mliczewski (1997-2008)
ISBN:83-86075-57-0 83-86075-63-5 978-83-86075-07-2 83-86075-07-2
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje popularnonaukowe skrypty szkoły podstawowe szkoły średnie szkoły wyższe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 125 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo