Studia europejskie:

zagadnienia metodologiczne

Autor:
Konstanty A. Wojtaszczyk
Redakcja:
Konstanty A. Wojtaszczyk
Wojciech Jakubowski
oraz:
Konstanty A. Wojtaszczyk
Wojciech Jakubowski
Wydawcy:
IBUK Libra (2010)
Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne (2010)
Łośgraf (2010)
ISBN:
978-83-61408-55-0
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
podręczniki
skrypty
szkoły wyższe

...Pokazano [tu] interdyscyplinarny wymiar studiów europejskich, szeroką paletę metod badawczych, jakie mogą i powinny być stosowane, aby poznać, opisać i zinterpretować procesy integracyjne w świecie, których częścią jest integracja europejska. Autorami są doświadczeni wykładowcy liczących się polskich ośrodków europeistycznych - specjaliści nauk o polityce, nauk prawnych, historycznych i społecznych. Redaktorzy naukowi (prof. dr hab. Konstanty A. Wojtaszczyk - prekursor i wybitny promotor studiów europejskich w Polsce oraz dr hab. Wojciech Jakubowski) gwarantują wysoką wartość merytoryczną podręcznika. Książka Studia europejskie. Zagadnienia metodologiczne przedstawia przejrzyście kwestię doboru metod: historycznych, behawioralnych, (neo-)instytucjonalnych, filozoficznych, komparatystycznych, jakie są stosowane i jakie normatywnie postuluje się w pracach europeistycznych. Ma wybitne walory poznawcze, prezentuje wysoki poziom teoretyczny i wysoką kulturę metodologiczną. Te atrybuty czynią ją unikalną na polskim rynku podręczników akademickich. Nie ma rodzimych opracowań z teorii i metodologii nauki o Europie. ks. prof. dr hab. Helmut Juros, UKSW Uwaga: od 24.09.2010 prawa wydawcy posiada Oficyna Wydawnicza Łośgraf. '
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo