Mózg i serce magiczny duet:

prawdziwa historia neurochirurga, który odkrył tajemnice ludzkiego umysłu i sekrety serca

Tytuł oryginalny:
Into the magic shop
Autor:
James R. Doty
Tłumacz:
Maja Justyna
Wydawca:
Dom Wydawniczy Rebis (2016-2025)
ISBN:
978-83-8062-052-0, 978-83-8188-295-8
978-83-8188-581-2, 978-83-8338-299-9
Autotagi:
autobiografie
druk
książki
literatura faktu, eseje, publicystyka
5.0 (3 głosy)

Umiejętność wykorzystywania potęgi umysłu i mocy serca przynosi nadzwyczajne efekty. W ciągu ostatnich kilku lat powstało wiele książek, których autorzy przekonują o możliwości reorganizacji struktury mózgu człowieka. Jednym z nich jest James Doty, wybitny neurochirurg, który jako pierwszy opowiedział o nadzwyczajnych efektach umiejętnego wykorzystywania potęgi umysłu i mocy serca. James Doty pochodzi z Lancaster, niewielkiego miasta położonego na obrzeżach kalifornijskiej pustyni. Wychowywał się w ubogiej rodzinie, obciążonej doświadczeniami związanymi z alkoholizmem ojca i przewlekłą depresją matki ze skłonnościami samobójczymi, przykutej do łóżka po przebytym udarze. W ówczesnym, przygnębiającym życiu dwunastoletniego Jamesa nie było widoków na przyszłość, ale podczas wakacji w 1968 roku nieoczekiwanie wszystko się zmieniło. Pewnego dnia, jeżdżąc po smutnym, rodzinnym miasteczku na swoim rowerze, pomarańczowym sting-rayu, znalazł się nieopodal niewielkiego, podupadłego centrum handlowego i przypadkiem wstąpił do sąsiadującego z nim sklepu z rekwizytami iluzjonistycznymi. Poznał tam Ruth, kobietę, która przekazała mu magiczną umiejętność – nauczyła go, jak ulżyć sobie w cierpieniu i wyzwolić zdolność do wyrażania najgłębszych pragnień. James pod okiem Ruth sumiennie wykonywał zadane ćwiczenia i stosował się do jej nauk. Osiągnął nadspodziewane efekty – został wybitnym neurochirurgiem i odnoszącym sukcesy przedsiębiorcą, zdobył fortunę, o jakiej nawet nie marzył. Nie docenił jednak głównego przesłania Ruth i doznał życiowej klęski. Stanął wtedy przed decydującym wyborem między sprzeniewierzeniem się danej Ruth obietnicy i zaspokajaniem własnych ambicji a pogodzeniem się z bankructwem i podążeniem za głosem serca. [empik.com]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Fantastyczna książka, każdy powinien ja przeczytać i zastosować rady z medytacji i wizualizacji w praktyce.
  • Szkoda, że takie pozycje nie są lekturą w szkołach podstawowych. Cudowna książka o medytacji i jej sztuce przedstawiona w fabularny, przystepny dla czytelnika w każdym wieku.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo