Przygody Tomka Sawyera

Tytuł oryginalny:
Adventures of Tom Sawyer
Autor:
Mark Twain (1835-1910) ...
Wyd. w latach:
1949 - 19890
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
3.3 (3 głosy)

Przygody Tomka Sawyera amerykańskiego pisarza i satyryka Marka Twaina (1835-1910) to jedna z najbardziej znanych i lubianych powieści literatury młodzieżowej. Opowiada o przygodach Tomka, chłopca posiadającego dużą wyobraźnię i jeszcze większą zdolność pakowania się w kłopoty. Nieustanne kary wymierzane przez ciocię Polly za małe i duże przewinienia, zabawy w piratów czy rozbójników, wyprawa na poszukiwanie skarbów, szkolne sympatie i antypatie, zaginięcie w jaskini i nieumyślne wplątanie się w sprawę o morderstwoa w życiu Tomka żaden dzień nie jest nudny i podobny do innego. Jak napisał sam autor: "Książka ta napisana została głównie ku uciesze chłopców i dziewcząt, mam jednak nadzieję, że nie będą od niej stronić również mężczyźni i kobiety, moim zamierzeniem było bowiem w przyjemny sposób przypomnieć dorosłym, kim niegdyś byli, w jaki sposób się czuli, jak myśleli i mówili, i w jakie dziwaczne przygody zdarzało im się nieraz zaplątaćö.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Tom Sawyer abroad Adventures of Huckleberry Finn Tom Sawyer detective Przygoda Tomka Sawyera Tomek Sawyer detektywem Tomek Sawyer podróżuje
Autorzy:Mark Twain (1835-1910) Paweł Łopatka Marceli Tarnowski (1899-1944) Kazimierz Piotrowski (1911-1983)
Redakcja:Marceli Tarnowski (1899-1944) Wanda Majewska Kazimierz Piotrowski (1911-1983) Anna Bańkowska Rafał Dawidowicz
Ilustracje:Marceli Tarnowski (1899-1944) Aleksandra Dybczak Paweł Kołodziejski Krzysztof Kałucki Jolanta Ludwikowska Małgorzata Goździewicz Bartłomiej Biesiekirski Agnieszka Dąbrowska Wiesław Majchrzak (1929-2011) Przemysław Woźniak Paweł Dąbrowski
Opracowanie:Agnieszka Sabak Małgorzata Wickenhagen Miłosz Studziński Agnieszka ; Nożyńska-Demaniuk Iwona Fedan
Tłumaczenie:Paweł Łopatka Marceli Tarnowski (1899-1944) Agnieszka Kuligowska
Lektorzy:Irena Kwiatkowska (1912-2011) Jacek Wolszczak
oraz:Paweł Łopatka Kazimierz Piotrowski (1911-1983) Włodzimierz Grabowski Ewa Kieruzalska-Gewartowska
Wydawcy:Polskie Towarzystwo Wydawców Książek (1990-19890) Wydawnictwo Siedmioróg (1994-2022) Wydawnictwo Greg (2008-2015) Wydawnictwo Ibis (2009-2012) Wydawnictwo Interwers (2010) Wydawnictwo Zielona Sowa (1997-2010) Wydawnictwo Aleksandria (2006-2008) Firma Księgarska Jacek i Krzysztof Olesiejuk (2004-2007) Oficyna Wydawnicza Rytm (2001-2007) Express Media (2005) Świat Książki (1996-2004) Akant LTD (2003) Wydawnictwo Mea (2001-2003) Oficyna Wydawnicza Promocja (2001-2003) Wydawnictwo Klasyka (2000) KAMA (2000) Beskidzka Oficyna Wydawnicza (1999) Wydawnictwo C T (1998) Wydawnictwo Podsiedlik-Raniowski i Spółka (1997) Philip Wilson Warsaw (1994-1997) Terdruk (1992) Tow. Wydaw. Książek (1990) O. P. T. W. K (1988) WPT WK (1988) Państwowe Wydawnictwo Iskry (1961-1988) Książka i Wiedza (1949-1951) Gebethner i Wolff Propaganda Prószyński i Spółka Wydaw. Oficyna Wydawnicza RYTM Wydawnictwo Polskiego Towarzystwa Przyjaciół Książek Rytm Waza
Serie wydawnicze:Klasyka Lektury Szkolne Na Szlaku Wielkiej Przygody Klasyka - Rytm Lektura z opracowaniem Klasyka Młodych Kanon lektur Lektura Lektura - Greg ARCYDZIEŁA LITERATURY DLA DZIECI I MŁODZIEŻY KOLEKCJA "EXSPRESSU BYDGOSKIEGO" I "NOWOŚCI" Klasyka Dziecięca Książka Audio NAJPIĘKNIEJSZA LITERATURA MŁODZIEŻOWA Perły Literatury Tomek Sawyer Zaczarowane Strony Kolorowy Świat Lektur. [Klasa] 5 Lektury Szkolne - Promocja Lektury z opracowaniem - Greg Najpiękniejsze Książki Dzieciństwa Najpiękniejsze Książki Dzieciństwa - Polskapresse Perły Literatury Młodzieżowej [Klasa] 5
ISBN:8371626916 83-207-0602-5 83-207-1111-8 83-7032-127-5 83-7032-228-X 83-7083-791-3 83-7220-265-6 83-7220-333-4 83-7254-866-8 83-7254-871-4 83-7297-072-6 83-7297-291-5 83-7389-383-0 83-7389-946-4 83-7391-466-8 83-7399-042-9 83-7399-144-1 83-7423-149-1 83-85000-70-4 83-85840-06-0 83-85959-44-0 83-85959-77-7 83-86426-27-6 83-86740-87-6 83-86896-53-1 83-87498-11-4 83-87571-02-4 83-87961-15-9 83-88626-24-8 83-88794-05-1 83-88944-34-7 83-89136-24-4 83-89136-63-5 83-89956-64-0 978-83-60313-107 978-83-60711-11-8 978-83-61804-86-4 978-83-62344-03-1 978-83-7337-139-2 978-83-7399-261-0 978-83-7399-385-3 978-83-7435-327-4 978-83-7435-506-3 978-83-7512-807-9 978-83-7517-146-4 978-83-7517-178-5 978-83-7623-481-6 978-83-7738-056-7 978-83-7738-166-3 978-83-8279-708-4 978-83-86426-65-2 978-83-86426-73-7 83-7389-144-1 83-88262-24-8 83-60213-85-22
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika historia książki literatura literatura piękna literatura stosowana MP3 nagrania podręczniki powieści proza publikacje dydaktyczne szkoły podstawowe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 143 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo