Tajemnicza wyspa

Tytuł oryginalny:
Île mystérieuse
Autorzy:
Jules Verne (1828-1905)
Juliusz Verne (1828-1905) ...
Wyd. w latach:
1955 - 2015
Autotagi:
druk
powieści
Więcej informacji...
5.0

"Tajemnicza wyspa" to jedna z najwspanialszych i najważniejszych powieści cyklu Vernowskiego, w której po raz ostatni spotykamy kapitana Nemo. To doskonała powieść podróżniczo-przygodowa, opowiadająca o perypetiach pięciu przyjaciół-rozbitków, którzy muszą sobie radzić na bezludnej wyspie. Wyspa ta kryje niezwykłą tajemnicę, którą bohaterowie muszą rozwikłać. Obfitująca w przygody, zwroty akcji, nieoczekiwane wydarzenia powieść przekazuje ponadto niezwykle wartościowe informacje o przyrodzie, wynalazkach, mówi o możliwościach człowieka, jego sile i uporze, o walce z przeciwnościami losu i prawdziwej, ludzkiej przyjaźni. [empik.com]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Tajemnicza wyspa część 1 Tajemnicza wyspa część 2 Tajemnicza wyspa. T. 1 Tajemnicza wyspa. T. 2
Autorzy:Jules Verne (1828-1905) Juliusz Verne (1828-1905) - Fedorowska Janina Karczmarewicz Elżbieta Teresa Sadowska
Ilustracje:Jules Ferat (1829-1906) Zbigniew Rychlicki (1922-1989) Piotr Iwaszko Sewer Salomon
Lektor:Piotr Balazs
Redakcja:- Fedorowska Janina Karczmarewicz Joanna Belejowska Włodzimierz Nowakowski Agnieszka Pałac
oraz:- Fedorowska Janina Karczmarewicz
Wydawcy:Hachette Polska (2015) Ques Agency (2007) Wydawnictwo Zielona Sowa (2000-2007) Wydawnictwo SARA (2003) Szeremet (2000) Siedmioróg (1996-2000) Iskry (1995) Zakł. Wydaw. i Nagr. Pol. Zw. Niewid (1995) Nasza Księgarnia (1955-1990) Kama Zakład Wydawnictw Związku Niewidomych
Serie wydawnicze:Czytaj z Sową! Kolekcja Hachette Kolekcja Mariusza Borucha Klasyka dla Młodzieży Lektura z Opracowaniem Zaczarowane Strony
ISBN:83-10-07863-3 83-207-1452-4 83-7153-105-2 83-7162-554-5 83-7220-180-3 83-7297-390-3 83-7389-605-8 83-7435-115-2 83-86685-30-1 978-83-282-0241-2 978-83-282-0251-1 978-83-282-0252-8 978-83-7435-386-1 978-83-925957-3-1 83-7789-605-8 978-7220-180-5
Autotagi:audiobooki CD dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza reprodukcje zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 62 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo