Peter Nimble i magiczne oczy

Tytuł oryginalny:
Peter Nimble and his fantastic eyes
Autor:
Jonathan Auxier
Tłumacz:
Marta Szelichowska-Kiziniewicz
Wyd. w latach:
2016 - 2021
Wydane w seriach:
Przygody Petera Nimble'a
ISBN:
978-83-7874-325-5, 978-83-7874-807-6
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
3.0

10-letni niewidomy Peter Nimble jest bezdomnym sierotą, który aby przeżyć, zmuszony jest kraść. Pewnego popołudnia Peter włamuje się do objazdowego sklepu i kradnie szkatułkę z trzema parami magicznych oczu. Kiedy przymierza pierwszą z nich, zostaje w magiczny sposób przeniesiony na tajemniczą wyspę. Tam otrzymuje niezwykle trudne zadania – ma udać się do Zaginionego Królestwa i uratować jego mieszkańców. Chłopiec wyrusza w pełną przygód, niebezpieczną wyprawę, u kresu której być może odkryje być przeznaczenie. Urzekająca opowieść dla wszystkich fanów Piotrusia Pana i Harry’ego Pottera.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Jonathan Auxier
Tłumacz:Marta Szelichowska-Kiziniewicz
Ilustracje:Marta Szelichowska
Wydawcy:MAC Edukacja (2016-2021) Legimi (2017) Wydawnictwo Juka-91 (2016) Mac Edukacja - Wydawnictwo Juka 91 (2016) Grupa Edukacyjna
Serie wydawnicze:Przygody Petera Nimble'a
ISBN:978-83-7874-325-5 978-83-7874-807-6
Autotagi:beletrystyka druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo