Słownik terminów literackich

Autor:
Dorota Nosowska
Wyd. w latach:
2002 - 2013
Wydane w seriach:
Książka Zalecana Przez Polonistów
Edukacja (Wydawnictwo Park)
ParkEdukacja
Autotagi:
druk
książki
literatura stosowana
Więcej informacji...
5.0

Bogato ilustrowany słownik napisany z myślą o uczniach, maturzystach i przyszłych studentach kierunków humanistycznych. Stanowi niezastąpioną pomoc podczas nauki języka polskiego, przygotowań do egzaminu maturalnego i lektury tekstów z zakresu nauk humanistycznych. Czytelnik znajdzie w nim zwięzłe, a jednocześnie dokładne wyjaśnienia poszczególnych definicji poparte licznymi przykładami i ilustracjami. Materiał słownika został podzielony na dwie części i ułożony w porządku alfabetycznym. Część pierwsza zawiera omówienia najważniejszych terminów literackich. Część druga, kierowana głównie do osób wybierających humanistyczne kierunki studiów, prezentuje fachową terminologię spotykaną w tekstach z dziedziny szeroko pojętej humanistyki. Objaśnieniom terminów towarzyszą tam przykłady ich zastosowania w konkretnych tekstach. W szybkim odnajdywaniu szukanego pojęcia pomocny będzie umieszczony na końcu książki indeks wszystkich omówionych w niej terminów. '
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Dorota Nosowska
Wydawcy:Wydawnictwo Szkolne PWN (2013) IBUK Libra (2013) ParkEdukacja (2007) Martel (2007) Wydawnictwo Park (2002-2007)
Serie wydawnicze:Książka Zalecana Przez Polonistów Edukacja (Wydawnictwo Park) ParkEdukacja
ISBN:978-83-262-2197-2 978-83-7266-607-9 978-83-7266-608-6 978-83-7266-614-7 978-83-7446-894-7 9788326221072 978-83-7266-6-7-9
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki książki literatura literatura stosowana publikacje dydaktyczne słowniki zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 17 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo