Dzieci z Bullerbyn

Tytuł oryginalny:
Bullerbyboken
Autor:
Astrid Lindgren (1907-2002)
Tłumacz:
Irena Szuch-Wyszomirska (1912-1986) ...
Ilustracje:
Ilon Wikland
Hanna Czajkowska (1917-1991) ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1964-2016)
Jung-off-ska (2010)
Krajowa Agencja Wydawnicza (1994)
Wydane w seriach:
Klub Przyjaciół Dzieci z Bullerbyn
Obowiązkowe Lektury Szkolne
Lektura Szkolna
Autotagi:
druk
literatura
Więcej informacji...
5.0 (2 głosy)

Wyjątkowe wydanie najpopularniejszej książki Astrid Lindgren: po raz pierwszy z zachwycającymi kolorowymi ilustracjami Magdaleny Kozieł-Nowak, w dużym formacie - idealne na prezent! Lasse, Bosse, Lisa, Olle, Britta i Anna mieszkają w Bullerbyn. To maleńka wioska, ale wcale nie jest tam nudno. Każdy dzień, z pozoru zwyczajny, staje się świetną przygodą. Można łowić raki, spać w stogu siana, szukać skarbów, założyć spółdzielnię wiśniową oraz przesyłać wiadomości sznurkową pocztą. A najważniejsze, że przyjaciele i rodzina zawsze są blisko. Opowieści o dzieciach z Bullerbyn to ukochana lektura z dzieciństwa kilku pokoleń czytelników.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Niesamowita książka!!! Pomimo ulokowania w dawnych (momentami abstrakcyjnych) czasach, jest zabawna, lekko napisana i sprawia przyjemność w czytaniu! Moja dzie­więc­iole­tnia­ córka ją uwielbia :-)
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Astrid Lindgren (1907-2002)
Tłumaczenie:Irena Szuch-Wyszomirska (1912-1986) Edyta Jungowska
Ilustracje:Ilon Wikland Hanna Czajkowska (1917-1991) Lion Wikland Magdalena Kozieł-Nowak
Wydawcy:Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1964-2016) Jung-off-ska (2010) Krajowa Agencja Wydawnicza (1994)
Serie wydawnicze:Klub Przyjaciół Dzieci z Bullerbyn Obowiązkowe Lektury Szkolne Lektura Szkolna
ISBN:83-03-03399-9 83-10-08278-9 83-10-09757-3 83-10-09799-9 83-10-09858-8 83-10-10092-2 83-10-10617-3 83-10-10887-7 83-10-10938-5 83-10-10939-3 83-10-11115-0 978-83-10-11274-3 978-83-10-11488-4 978-83-10-11957-5 978-83-10-12063-2 978-83-10-12089-2 978-83-10-12965-9 83-10-09899-9
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna nagrania opowiadania powieści proza rodzina zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 54 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo