Savoir-vivre dla najmłodszych, czyli Zasady towarzyskiej ogłady

Autor:
Agnieszka Nożyńska-Demianiuk
Ilustracje:
Katarzyna Kołodziej
Wydawca:
Wydawnictwo IBIS (2016)
ISBN:
978-83-943489-3-9
Autotagi:
druk
książki
poradniki i przewodniki
savoir-vivre
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna Miasta Gniezna - Katalog centralny

"Savoir-vivre dla najmłodszych, czyli zasady towarzyskiej ogłady" to książka, dzięki której można poznać zasady savoir-vivre'u. W Kodeksie dobrych manier zamieszczono wskazówki, w jaki sposób należy się zachować w różnych miejscach i sytuacjach, np. na szkolnym korytarzu, w bibliotece, na ulicy, w autobusie lub podczas jazdy windą. Każdy z nas chciałby, aby postrzegano go jako dobrze wychowanego człowieka, dlatego warto stosować zasady savoir-vivre'u w domu, w szkole, w pracy, na ulicy i w każdym innym miejscu. Z książki tej można dowiedzieć się np. dlaczego warto się uśmiechać, czy w każdej sytuacji można swobodnie rozmawiać przez telefon komórkowy, w jaki sposób można bezpiecznie korzystać z internetu lub kto pierwszy powinien powiedzieć "dzień dobry". Piękne, kolorowe ilustracje i zabawne wierszyki powodują, że poznawanie zasad savoir-vivre'u staje się doskonałą zabawą.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo