Pierwsza lekcja

Autorzy:
Liliana Fabisińska
Agata Kamionka-Flak
Ilustracje:
Marta Blachura
Wydawca:
Papilon - Publicat (2016)
Wydane w seriach:
Szkółka jeździecka "Kopytko"
ISBN:
978-83-245-2201-9
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
powieści
proza
3.0

Szkółka jeździecka „Kopytko” to miejsce, gdzie dzieci nie tylko uczą się galopować i skakać przez przeszkody, ale też pielęgnują kucyki, zawierają nowe znajomości i przeżywają szalone przygody. Bohaterki tej serii dzieli prawie wszystko, a łączy miłość do koni. Czy to wystarczy, żeby stały się naprawdę zgraną paczką? Michasia, Olga i Hania przychodzą na pierwsze zajęcia w szkółce jeździeckiej „Kopytko” - chociaż żadna z nich tak naprawdę nie chce się uczyć jeździć. Instruktorka, pani Dorota, szybko jednak pokonuje lęk Misi i Hani. Dziewczynki po raz pierwszy wsiadają na kucyka i przekonują się, że to wspaniałe uczucie. Tylko Olga nie może się przełamać.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo