Tomek Łebski. Najlepszy w klasie (prawie) /9

Tytuł oryginalny:
Top of the class (nearly)
Autor:
Liz Pichon
Tłumacz:
Patryk Gołębiowski
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2016)
ISBN:
978-83-7983-782-3
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Źródło opisu: Gminna Biblioteka Publiczna w Borzęcinie - Katalog księgozbioru

Kolejny, dziewiąty tom zabawnych perypetii jedenastoletniego Tomka Łebskiego. Tomkowi marzy się, żeby być najlepszym uczniem w klasie. Ale nie jest to łatwe, gdy trudno skupić się na lekcjach, a ręka sama sięga po ołówek, żeby coś narysować. W dodatku obok siedzi wiecznie zatruwający Tomkowi życie kolega Marek, a w domu dokucza marudna siostra Danka. Barwne opowieści Tomka o szkolnych i domowych problemach przeplatają czarno-białe ilustracje. Teoretycznie można czytać dowolny tom, ale lepiej czytać po kolei - poznaje się bohaterów i wątki, do których jest odniesienie w kolejnych książkach.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo