Śmierć w Wenecji:

Mario i czarodziej

Autorzy:
Thomas Mann (1875-1955)
Tomasz Mann
Tłumacz:
Leopold Staff (1878-1957) ...
Wyd. w latach:
1988 - 2001
Wydane w seriach:
Klasycy
Opowieści Filmowe
ISBN:
83-221-0465-0, 83-85193-81-2
Autotagi:
druk
Więcej informacji...
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Lektura pod rozwagę jaki będzie nasz rozrachunek z tym czego dokonaliśmy w życiu i refleksja nad tym jaki nasze decyzje mają wpływ na życie (lub śmierć) innych. • Film w reż. Luchino Visconti BOSKI, ale nie jestem obiektywna, bo uwielbiam Viscontiego (wybaczając mu Jego zdeklarowany marksizm) zwłaszcza Opętani, Lampart i Zmierz bogów. • A Wenecja...
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:oraz Mario i czarodziej Mario i czarodziej
Autorzy:Thomas Mann (1875-1955) Tomasz Mann
Tłumaczenie:Leopold Staff (1878-1957) Lucjan Frank Erdtracht
Redakcja:Leopold Staff (1878-1957)
Wydawcy:Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych (2001) Wydawnictwo Siedmioróg (1992) Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe (1988) Inst. Wydaw. Renaissance Renaisance
Serie wydawnicze:Klasycy Opowieści Filmowe
ISBN:83-221-0465-0 83-85193-81-2
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 13 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo