Czas zapominania

Tytuł oryginalny:
Forgetting time
Autor:
Sharon Guskin
Tłumacz:
Dorota Pomadowska
Wydawcy:
Wydawnictwo Czarna Owca (2016)
NASBI (2016)
Legimi (2016)
ISBN:
978-83-8015-194-9
Autotagi:
druk
literatura piękna

Wyobraź sobie, że twój czteroletni synek chce wrócić do swojej drugiej mamy. Janie samotnie wychowuje syna, Noah. Chłopiec jest wyjątkowy i nad wiek rozwinięty. Uwielbia zmyślać historyjki i nieustannie zaskakuje mamę faktami, o których dziecko w jego wieku nie ma prawa wiedzieć. Dziwactwa Noah stają się coraz bardziej niepokojące. W przedszkolu chłopiec opowiada o strzelaninie i o tym, że ktoś próbował go utopić. Niezbędna wydaje się konsultacja psychiatryczna. Świat matki wywraca się do góry nogami. Psychiatra Jerome Anderson poświęcił całe życie na badanie zjawiska reinkarnacji. Kiedy na jego drodze staje Noah, dla Andersona to niepowtarzalna szansa, by udowodnić słuszność swoich założeń. Wkrótce Noah, Janie i Anderson zapukają do drzwi pewnej matki, której syn zaginął przed ośmioma laty. Kiedy otworzą się drzwi, uzyskają odpowiedzi na wszystkie dręczące ich pytania. Świetnie napisana i skłaniająca do refleksji, debiutancka powieść Sharon Guskin bada granice, do jakich jesteśmy w stanie się posunąć dla dobra naszych dzieci. Analizuje, czego żałujemy pod koniec naszego życia i jakie nadzieje mamy u jego progu.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo