Głowa:

instrukcja użytkowania

Autor:
Czesław Bielecki
Ilustracje:
Janusz Kapusta
Wydawca:
Wydawnictwo Zwierciadło (2016)
ISBN:
978-83-65456-21-2
Autotagi:
druk
książki
poradniki
4.0

"Pokazuję, jak najprościej organizować pracę własnego umysłu dla skutecznego działania. Słowem – jak programować samego siebie" – pisze Czesław Bielecki we wstępie oryginalnego poradnika, w którym uczy, jak połączyć dwie ważne funkcje naszego umysłu: myślenie i działanie. Oprócz krótkich, błyskotliwych, syntetycznych tekstów podsuwa czytelnikowi konkretne ćwiczenia. I kanon lektur, od których również zależy nasze myślenie. Głowa – jest dla każdego, komu zależy na fachowości, rzetelności i rzeczywistych, a nie jedynie pozornych efektach działania. Może dlatego tak chętnie czytana jest i przez studentów, i przez inteligentne kobiety, i przez mądrych pracodawców. Kojarzenie, decyzje, sukcesy i porażki, skuteczność, twórczość i organizacja – to zaledwie kilka wybranych tematów tej książki – wszystkie teorie potwierdzone zostały przez realne życie, praktykowane przez autora. Nowe wydanie "Głowy" poszerzone zostało o 10 rozdziałów, m.in. o współpracy, odpowiedzialności, intuicji, języku, standardach – i stanowi kompendium wiedzy o tym, jak myśleć, by skutecznie działać.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo