Przygody Innego:

bajki międzykulturowe na rzecz integracji dzieci cudzoziemskich

Redakcja:
Anna Młynarczuk-Sokołowska
Katarzyna Potoniec
Katarzyna Szostak-Król
Wydawca:
Fundacja Dialog (2015)
ISBN:
978-83-941555-2-0
Autotagi:
antologie
druk
książki
Źródło opisu: Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Nowym Sączu - Katalog księgozbioru

Program Kształtowania Wrażliwości na Odmienność "Przygody Innego" to program realizowany przez Fundację Edukacji i Twórczości w Białymstoku w przedszkolach oraz podstawówkach. Ma on przybliżyć dzieciom pojęcie wielokulturowości. Program Kształtowania Wrażliwości na Odmienność "Przygody Innego" był początkowo akcją pilotażową przeprowadzaną w przedszkolach i podstawówkach. Okazało się, że z dziećmi najlepiej dyskutować o odmienności za pomocą bajek - to właśnie te doświadczenia przyczyniły się do powstania książki "Przygody Innego - bajki w edukacji międzykulturowej". Felietony pisane przez pedagogów, ale także bajki zawarte w tej publikacji mogą stanowić idealną podstawę do rozmowy z maluchami na temat różnic między ludźmi - kulturowych, rasowych, czy religijnych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo