Dzieci i młodzież w świecie technologii cyfrowej

Redakcja:
Krzysztof Klimek
Ewa Janicka-Olejnik
Wydawcy:
Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej (2016)
Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi (2016)
Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi - Wydawnictwo
ISBN:
978-83-7405-642-7, 978-83-7405-643-2
Autotagi:
druk
książki
publikacje naukowe

Spis treści : 1. Modelowanie relacji młodzieży w środowisku cyberprzestrzeni; 2. "Młodzi podłączeni i połączeni".Internet jako cyfrowe podwórko współczesnej młodzieży; 3. Komunikacja internetowa a zachowania agresywne dzieci i młodzieży; 4. Korzystanie przez młodzież gimnazjalną z Internetu i gier komputerowych ; Rola autentycznych danych korpusowych oraz słowników i tłumaczy internetowych w nauczaniu języka angielskiego dzieci i młodzieży; Nastolatek w wirtualnym świecie -kontekst aksjologiczny ; Ceberprzestępczość zagrożeniem w wychowaniu dzieci i młodzieży oraz wybrane aspekty prawno-karne jego zwalczania; Gry komputerowe -szansa czy zagrożenie? Polemika między destruktywnym a konstruktywnym wpływem gier komputerowych ; Gry komputerowe typu multiplayer online- szanse i zagrożenia ; Komunikacja studentów polskich w Internecie u progu XXI wieku ; Cyberrzeczywistość młodego człowieka
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo